رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پاسخ به سؤالاتی که حوصله گوگل کردن شان را ندارید

گاهی اوقات شب ها وقتی چراغ اتاق را خاموش می کنیم و سر روی بالش می گذاریم، با خود فکر می کنیم که فردا چه روز پرمشغله ای در پیش داریم و به همین خاطر باید زودتر بخوابیم، اما در همین موقع انواع و اقسام افکار و سؤال های عجیب و غریب به ذهن مان هجوم می آورد. مثلاً اینکه چرا کبوترها وقت راه رفتن سرشان را دائماً عقب و جلو می آورند، چرا گربه ها همیشه روی پاهایشان فرود می آیند و رنگ خمیردندان های چندرنگ چطور باهم قاتی نمی شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، حالا ما می خواهیم به تعدادی از سؤالاتی که همیشه ذهن تان را مشغول کرده اند جواب دهیم و کمک کنیم شب ها زودتر بخوابید!

۱- چرا مارها زبان شان را بیرون می آورند؟

زبان مارها نه فقط به آن ها کمک می کند طعم ها را تشخیص دهند، بلکه در حس بویایی آن ها هم نقش دارد. به همین دلیل هم هست که مارها زبان شان را بیرون می آورند و تکان می دهند تا هم مسیریابی بهتری داشته باشند و هم غذای خود را سریع تر پیدا کنند.

۲- چرا کبوترها موقع راه رفتن سرشان را عقب و جلو می کنند؟

این کار به کبوترها کمک می کند اطراف خود را بهتر ببینند، چون این پرندگان تصویر را روی شبکیه ی چشم خود تثبیت می کنند. کبوترها هنگام راه رفتن سر خود را جلو می آورند و همزمان بدن شان را به سمت سرشان می کشند. در همین لحظه است که پرنده می تواند دنیای اطراف خود را از یک زاویه ی مشخص ببیند.

۳- چرا بعضی وقت ها چشم هایمان در عکس قرمز می افتد؟

علت قرمز افتادن چشم ها این است که وقتی فضا تاریک یا کم نور است، دوربین انعکاس فلاش در اعماق چشم را ثبت می کند. رنگ قرمزی که در عکس ثبت می شود به خاطر عروق خونی درون شبکیه ی چشم است.

۴- رنگ های خمیردندان های چندرنگ چطور هیچوقت در تیوپ باهم قاتی نمی شود؟

برای پرکردن تیوپ های خمیردندان از یک دستگاه دیسپنسر مخصوص استفاده می شود که خمیر را همزمان با چند لایه رنگ مختلف داخل تیوپ می ریزد. خمیرهای سفید و رنگی قوام و ساختار شیمیایی متفاوتی دارند و به همین دلیل هم هست که لایه های خمیردندان باهم مخلوط نمی شود.

۵- کبوترهای نامه بر از کجا می فهمیدند کجا باید بروند؟

راز این مسأله آن است که کبوترها فقط در یک مسیر پرواز می کردند که آن ها هم به سمت خانه شان بود. پرنده ها در کبوترخانه آموزش های مخصوص می دیدند. آن ها را به فاصله ی مشخصی از لانه شان می بردند و بعد آزادشان می کردند، به این ترتیب پرنده می توانست به لانه ی خود بازگردد. سیستم ارسال پیام با استفاده از کبوترهای نامه بر اساس غریزه ی طبیعی این پرندگان شکل گرفت و علاوه بر این، میدان مغناطیسی زمین و محیط فروصوت نقش راهنمایی طبیعی برای آن ها ایفا می کند.

۶- چرا راکون ها همه چیز را می شویند؟

راکون ها در طبیعت بیشتر در آب یا در نزدیکی منابع آبی به دنبال غذا می گردند. آن ها غذای خود (گیاهان، نرم تنان و حشرات) را بیشتر در میان شن و خاک پیدا می کنند. به همین خاطر بسیاری از مردم تصور می کنند راکون ها غذای خود را می شویند تا آن را تمیز کنند. با این حال، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این رفتار راکون ها ربطی به تمیزی ندارد. این حیوانات پنجه های حساسی دارند و وقتی غذایی را لمس می کنند به حواس خود اتکا می کنند و علاوه بر این، آب برای پایانه های عصبی آن ها مانند نوعی فعال ساز عمل می کند.

۷- چرا قرص ها را با رنگ های مختلفی تولید می کنند؟

در مورد رنگ قرص تولیدکننده ی دارو تصمیم می گیرد. رنگ قرص ها نقشی در میزان اثرگذاری آن ها ندارد، اما در عوض، کارکردی بازاریابانه و اثری روانی بر مصرف کننده دارد. به همین دلیل، مثلاً در آزمایشی ثابت شد مصرف کنندگان تصور می کنند قرص هایی که رنگ تیره تری دارند داروی مؤثرتری هستند.

۸- گربه ها چطور همیشه روی پاهایشان فرود می آیند؟

راز این مسأله در توانایی ستون فقرات گربه ها نهفته است که به آن ها این امکان را می دهد تا بالاتنه ی خود را به یک سمت بچرخانند و سپس به سمت دیگر پایین آورند. این حیوانات به لطف دستگاه دهلیزی رشد یافته شان می دانند که هنگام سقوط از یک ارتفاع چطور بدن خود را بچرخانند تا به ایمن ترین شکل ممکن فرود بیایند.

۹- پرنده هایی که روی سیم های برق می نشینند را چطور برق نمی گیرد؟

نکته اینجا است که میان پرنده ها و کابل های برق هیچ تفاوت ولتاژی وجود ندارد. پرنده ها وقتی روی سیم های برق می نشینند تماسی با زمین ندارند، به همین دلیل ولتاژ بدن شان با ولتاژ سیم های برق یکی می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.