رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه کرونا را از آنفولانزا و سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ویروس کرونا دارای علائمی مشابه با سرماخوردگی و آنفولانزا است اما راه هایی برای تشخیص این سه بیماری از یکدیگر وجود دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا سلیمانی، متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که ویروس کرونا دارای علائمی مشابه با سرماخوردگی و آنفولانزا است اما راه هایی برای تشخیص این سه بیماری از یکدیگر وجود دارد، گفت: در سرماخوردگی ساده، معمولا خارش گلو وجود دارد، بینی آب ریزش دارد و بعدا سرفه شروع می شود و چندین روز طول می کشد تا علائم گلو درد، آب ریزش بینی، سرفه بلغم دار، یا سرفه های خشک، تب و سردرد ظاهر شده و خوب شوند در این وضع فرد احساس ضعف می کند.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: براثر ابتلا به آنفولانزا سر و تمام اندام بدن درد می کند با سرفه خشک، خشکی گلو و گلو درد همراه است و تب تا ۴۱ درجه سانتیگراد بالا می رود و غالباً با لرز همراه است.

سلیمانی گفت: علائم آنفلوآنزا معمولا شامل تب و لرز، خستگی شدید و بدن درد است، حالت تهوع هم از دیگر علائم ابتلا به این بیماری است.

او افزود: تفاوت کلیدی بین این سه مورد بروز تنگی نفس در ویروس کرونا است. تنگی نفس از علامت های شایع این ویروس است که قبل از التهاب ریه رخ می دهد.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: عموما آنفلونزا یا سرماخوردگی باعث تنگی نفس نمی شود مگر این که تبدیل به ذات الریه شده باشد که در این صورت هم باید با پزشک متخصص عفونی یا ریه مشورت شود.

سلیمانی گفت: اصلی ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا تب، سرفه و تنگی نفس است و تنها ۵ درصد مبتلایان با آب ریزش بینی و گلودرد مواجه شده اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.