رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیروزی کدام نامزد انتخاباتی آمریکا بر اقتصاد تاثیر مثبت می‌گذارد؟

کارشناس اقتصادی گفت: انتخابات آمریکا بر اقتصاد سایر کشورها از جمله ایران تاثیرگذار است و این اثرگذاری در صورت پیروزی هر کدام از نامزدهای انتخاباتی با هم متفاوت است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جواد عبدالهی کارشناس ارشد بانکی درباره وضعیت ۶ ماهه دوم در بازار‌های ارز، بورس و طلا اظهار کرد: انتخابات آمریکا بر اقتصاد سایر کشورها از جمله ایران تاثیرگذار است، باید منتظر ماند و دید تا در انتخابات ریاست جهموری آمریکا چه کسی پیروز می شود. در صورتی که ” بایدن ” سکاندار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شود، اتفاقات مثبت خواهد افتاد. کاهش نرخ ارز و کاهش شاخص تورم نتایج اتفاقات و برد ” بایدن ” است.

وی ادامه داد: اگر” ترامپ” رئیس جمهور شود, انتظارات همچنان بالا می ماند و فشار های اقتصادی علیه ایران تشدید می شود. همچنین بی ثباتی در اقتصاد ایران باقی خواهد ماند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بازار سرمایه فعلا در حالت نوسان به سر می برد. اگر در انتخابات آمریکا ” بایدن” رای آورد، شاخص‌های بازار سرمایه کاهش پیدا کرده و دلار زیر ۲۰ هزار تومان می‌رود. همچنین در صورت رای آوردن ترامپ, بازار سرمایه افزایشی خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.