احداث ۲۹۶ سالن سینما در کشور

معاون سازمان سینمایی کشور گفت: در حال حاضر ۲۹۶ سالن سینما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح کشور در حال احداث است و استان‌های باقی‌مانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه ۱۴ مهرماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه ساخت پردیس سینمایی امید در شهرستان قرچک بیان کرد: افزایش ناوگان نمایشی و توسعه بازار سینمای ایران از اولویت‌های مهم سازمان سینمایی است.

وی با تأکید بر افزایش تعداد سالن‌های سینما در کشور از ۳۱۸ سالن در سال ۱۳۹۲ به ۶۳۸ سالن در پایان سال ۱۳۹۸ گفت: پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری‌ها احداث می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در راستای شعار «ایران، تهران نیست» از حضور جدی‌تر سازمان سینمایی در تمامی استان‌ها خبر داد و افزود: احداث سینماهای جدید به ویژه در شهرهای فاقد سینما، موجب توسعه و تقویت بازار سینمای کشور خواهد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه ساخت پردیس سینمایی، تأمین زمین، تهیه نقشه و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری است که ۷۷۰ میلیون تومان توسط سازمان امور سینمایی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۶ سالن سینما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح کشور در حال احداث است و احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استان‌های باقی‌مانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.