رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین فیلمهای سینمای آلمان که باید دید!

بهترین‌های سینمای آلمان را اینجا آورده‌ایم، اگر از کلیشه‌های سینمای کشورهایی، چون آمریکا خسته شده‌اید، این مطلب به کارتان خواهد آمد.

آخرین خنده/ Der letzte Mann

به گزارش اینتیتر به نقل از برترین ها، این فیلم با حال و هوای اکسپرسیونیست یکی از بهترین آثار سینمای صامت آلمان و «مورنائو» است. پیرمرد دربان هتل، که عاشق شغلش است و به آن افتخار می‌کند، بعد از اینکه از سوی مدیر هتل به دلیلی واهی اخراج و به کار تمیز کردن دستشویی هتل گمارده می‌شود.

نما‌های دیدنی و سکانس‌های رویایی فیلم به قدری گویا هستند که لزومی به استفاده از میان نوشته حس نمی‌شود.

ام / M

این فیلم یکی از بحث برانگیزترین و نوآورانه‌ترین آثار سینما از «فریتز لانگ» است. داستان فیلم سینمایی «ام» درباره فعالیت یک جنایتکار روانی است که دختربچه‌ها را می‌دزدد و می‌کشد. پلیس برای به دست آوردن سرنخی از قاتل تمامی گروه‌های خلافکار شهر را تحت فشار قرار می‌دهد و تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ می‌کند، اما…

«ام» بیانیه‌ای اجتماعی درباره‌ی عدالت، مجازات اعدام و نقش تبهکاران در جامعه است.

فرشته آبی / Der blaue Engel‎

«فرشته آبی» اولین فیلم ناطق سینمای آلمان است که با معرفی «مارلنه دیتریش» به جهان مشهور شد. داستان فیلم روایت پروفسور ایمانوئل رات، معلم متشخص و محجوب، عاشق لولا خواننده می‌شود و کارش را رها می‌کند..

این فیلم فناناپذیر« جوزف فون اشترنبرگ» تصویری نافذ و تکان‌دهنده از سقوط یک شهروند محترم است. فضای خاص فیلم محصول مهارت چشم گیر فیلمساز در به کارگیری تکنیک‌های نورپردازی است.

سلاطین جاده / Im Lauf der Zeit

«ویم وندرس»، سردمدار موج نوی سینمای آلمان است. فوگلر با یک کامیون حمل لوازم خانه در مناطق مرزی بین آلمان غربی و شرقی در حرکت است. او از وسیله‌ی نقلیه اش به عنوان یک کارگاه سیار برای تعمیر پروژکتور سالن‌های سینمای شهر‌های کوچک استفاده می‌کند.

«سلاطین جاده» آخرین و پرهزینه‌ترین فیلم در سه‌گانه جاده‌ای «وندرس» پس از «آلیس در شهرها» و «حرکت اشتباه» بود. «ویم وندرس» از نفوذ فرهنگی آمریکا در آلمان پس از جنگ آگاه است و این امر در فیلم هایش نمایان است. «سلاطین جاده» یکی از آثار پیچیده و حاوی ظرایف کمدی است.

ازدواج ماریا براون/Die Ehe der Maria Braun

این فیلم پرفروش‌ترین و تندترین فیلم «فاسبیندر» در بازار‌های جهانی است.داستان درباره زنی به نام ماریا براون است که در جامعه پساجنگ آلمان زندگی کرده و همسرش در جریان جنگ کشته شده است. فیلم‌های «فاسبیندر» آلمان سرد و تاریک را به نمایش می‌گذارد.

اثری بسیار تماشایی و خوش ساخت درباره‌ی زنی تسخیر ناپذیر و اثرگذارترین فیلم در نقد جامعه آلمان دهه‌ی ۱۹۵۰ است.

آگیره، خشم خداوند/ Aguirre, the Wrath of God

«ورنر هرتزوگ» یکی از مهم‌ترین چهره‌های سینمای آلمان پس از سال ۱۹۷۰ است که این فیلم او خلاقانه‌ترین و زیباترین اثر اوست. فیلم در ظاهر اقتباسی از داستان شخصیت تاریخی، آگیره، به نظر می‌رسد، اما در حقیقت کارگردان خود آن را خلق می‌کند.

از جمله موفق‌ترین فیلم‌های «ورنر هرتزوگ» است که با بازی «کلاوس کینسکی» در کوهستان‌های آند در پرو فیلم برداری شد و اولین قسمت از چند فیلمی است که درباره‌ی قهرمان دچار وسواس فکری ساخت.

زندگی دیگران/ Das Leben der Anderen

فیلم «زندگی دیگران» به کارگردانی «دونرسمارک» که در سال ۲۰۰۶ جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد. گرد ویسلر،کاپیتان رژیم آلمان شرقی است که باید در زندگی دیگران جاسوسی کند. «اولریش موهه» بازیگر نقش اول این فیلم با نام گرد ویسلر چندی پس از بازی در این فیلم در سال ۲۰۰۷ براثر سرطان معده درگذشت.

فضای خفقان زده و وهم آلود حاکم بر آلمان شرقی هم در قاب بندی‌های تصویر و هم در سایه روشن‌ها و رنگ به خوبی خود را نشان می‌دهند تا تماشاگر به خوبی ترس از حاکمیت را دریابد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.