رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فردا، آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشگاهی

اینترنت رایگان برای دانشجویان هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها در حالی فراهم شده که مشخصات برخی مراکز آموزشی در سامانه مربوط درج نشده و امکان ثبت‌نام و درج اطلاعات توسط مدیر فناوری آن مرکز، فقط تا ۳۰ مهرماه میسر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، یکی از مسائل اصلی برای آموزش مجازی دانشجویان، بحث تهیه اینترنت و هزینه‌بر بودن آن است، به همین دلیل دانشجویان خواستار رایگان شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی شدند و وزارت ارتباطات وعده‌هایی را در راستای رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی داد.

البته از همان ابتدا برخی دانشجویان عنوان کردند که حضور در کلاس‌های آنلاین از حجم اینترنت آنها کم می‌کند که در توضیح این موضوع، عنوان شد که لیستی از دانشگاه‌ها و وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز حوزوی به وزارت ارتباطات داده شده، در حالی که ممکن است هنگام استفاده از خدمات آنلاین دانشگاه، آی‌پی عوض ‌شود و آی‌پی جدید در لیست نباشد.

از آنجاکه سایت‌ها بر مبنای آی‌پی اعلام‌شده از طرف وزارت علوم به‌صورت رایگان محاسبه می‌شوند و بخش فنی دانشگاه باید در همان آی‌پی که معرفی شده، سرویس بدهد، درصورتی که پس از ورود به سایت و سامانه مورد نظر دانشگاه و هنگام ورود به جلسه آنلاین، آی‌پی تغییر ‌کند، این موضوع باعث کم شدن حجم دانشجو می‌شود.

در واقع با توجه به اینکه بیشترین حجم مورد نظر در استفاده از خدمات آموزشی، ‌ هنگام برگزاری کلاس‌های آنلاین از ترافیک کاربران کاسته می‌شود، اینطور به نظر می‌رسد که رایگان شدن تعرفه سایت‌ها عملا تاثیری در مصرف کاربران نداشته است و دانشجویان همچنان باید هزینه ترافیک مورد نظر را بپردازند.

همچنین چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد اینترنت «رایگان» برای همه دانشجویان کشور، در هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها فعال شده و ‌مشاهده لیست سامانه‌های فعلی مشمول طرح و همچنین ثبت‌نام سامانه‌های جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.