رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«آن شب» با بازی شهاب حسینی، مورد پسند منتقد ورایتی قرار گرفت

منتقد نشریه ورایتی، «آن شب» با کارگردانی کوروش اهری و بازی شهاب حسینی را، فیلمی ترسناک و خوش‌ساخت با جنبه‌های روانشناختی دانست که تماشاگر را غافلگیر می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، ریچارد کویپرس، منتقد سایت ورایتی بعد از تماشای «آن شب» کارِ کورش اهری با بازی شهاب حسینی، نقدی مثبت را بر این فیلم نوشت.

در نقد ریچارد کویپرس آمده است:

«در فیلم «آن شب»، پلیدی‌های ذهن در هتلی غار مانند در لس‌آنجلس به واقعیت تبدیل می‌شوند. فیلمی ترسناک و خوش‌ساخت با جنبه‌های روانشناختی، ساخته کوروش اهری، کارگردان ایرانی-آمریکایی با بازی شهاب حسینی و نیوشا جعفریان که در نقش زوجی به همراه دختر کوچک‌شان ظاهر می‌شوند که رابطه شکننده‌ای دارند.

این فیلم که عمدتا به زبان فارسی است، تماشاچی را به وحشت می‌اندازد و پایانی جذاب را به نمایش می‌گذارد. نخستین فیلم بلند تحسین برانگیز اهری، مطمئنا رضایت طرفداران این ژانر را جلب کرده و بار احساسی و مؤلفه‌های جذاب تولید را برای جلب نظر مخاطبان عمومی نیز دارد.

مقایسه این اثر یا هر فیلم دیگری با موضوع گرفتار شدن یک خانواده در ساختمان هتلی قدیمی و تسخیر شده با فیلم «درخشش» ساخته استنلی کوبریک اجتناب‌ناپذیر است. اهری و نویسنده مشترک فیلم، میلاد جرموز، با اشاره‌هایی جزئی به ساخته کلاسیک کوبریک، به‌خوبی از تشابه این دو اثر اجتناب کرده به طوری‌که داستان آن‌ها در این اقامتگاه شیطانی، شخصیت متمایز و مستقل خود را دارد.

اهری و عوامل فنی مستعد فیلمش، این صحنه‌ها را از رابطه آشفته بین یک زوج که به زیبایی با وحشت و دلهره همراه شده به نمایش در می‌آورند و به‌گونه‌ای چشم‌نواز به سمت فضایی سورئال می‌برند. تصویربرداری باشکوه و آرایش دقیق نور و سایه مدیر فیلمبرداری این اثر (مازیار مکانی)، فضایی عمیقا مضطرب کننده ایجاد می‌کند. جلوه‌های بصری این فیلم با طراحی صدای عالی و موسیقی متن ساخته نیما فخرآرا، تکمیل شده است. موسیقی فخرآرا وقتی چنان با فرکانس پایین میکس شده که تقریبا قابل شنیدن نیست، حتی ترسناک‌تر نیز می‌شود. از اجرای مشهور آهنگ «I Want to Be Loved By You» توسط هلن کین نیز برای القای ترس استفاده شده است.

درحالی که «آن شب» به‌طور کلی رویکردی روانی به اتفاقات ماوراء طبیعی اتخاذ می‌کند، اما هوشمندانه از ابزار قدیمی ایجاد ترس مانند گربه سیاه، مرد بی خانمان که با بیانی نامفهوم هشدار می‌دهد و یک افسر پلیس مشکوک استفاده شده تا جنبه‌های رازآلود و وحشت‌آور فیلم را تقویت کند. تماشاگران، صحنه خیره‌کننده پایانی فیلم را به زودی فراموش نخواهند کرد.»

«آن شب» به کارگردانی کوروش اهری و تهیه‌کنندگی محمد درمنش، اولین فیلم مشترک ایران و آمریکا پس از سال ١٩٧٩ است که پروانه نمایش در ایران را دریافت کرده است و شرکت آمریکایی آی‌اف‌سی میدنایت در نظر دارد فیلم «آن شب» را با بازی شهاب حسینی در ژانویه ٢٠٢١ در آمریکای شمالی اکران کند.

داستان فیلم در مورد زوج جوانی است که به همراه دختر یک‌ساله‌شان، خود را محبوس در هتلی قدیمی می‌یابند. علی‌رغم تلاش‌شان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم‌آور، نیرویی خارجی آن دو را وادار به ابراز رازهای درونی‌شان که از یکدیگر پنهان نگه‌داشته‌اند، می‌کند. آن‌ها با دقت همه چیز و هر کسی را که در مسیرشان قرار دارد زیر سوال می‌برند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.