رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

داشتن عمری طولانی با یک رژیم غذایی خوشمزه

متخصصان انگلیسی برای کسانی که می‌خواهند بدن سالمی داشته باشند یک رژیم غذایی ساده و خوشمزه را پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن عمر طولانی یکی از آرزو‌های انسان‌ها از گذشته تا به حال بوده است. متخصصان تغذیه می‌گویند اگر خواهان دستیابی به این هدف هستید باید توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشید. همیشه وقتی سخن از رژیم غذایی سالم به میان می‌آید، مواد غذایی نامطبوع و بدمزه، غذا‌های بدون طعم و سبزیجات تلخ به ذهن خطور می‌کند. اما همیشه این گونه نیست.

به گزارش اکسپرس، دکتر چارلی راک، فوق تخصص سلامت عمومی در این باره می‌گوید: شما می‌توانید عمری طولانی همراه با سلامتی کامل در زندگی داشته باشید بدون آنکه بخواهید سوپ کلم یا غذا‌های بدمزه بخورید. خوشبختانه مواد غذایی خوشمزه و لذیذی برای سلامت قلب وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها رژیم غذایی خود را دلپذیر کنید. تحقیقات متعدد نشان داده است این مواد غذایی می‌توانند در کنترل وزن، کمک به مدیریت قند خون و دیابت، سرطان ها، و بیماری‌های قلبی و عروقی به شما کمک کند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چه رژیم غذایی برای سلامت قلب مفید است؟ پاسخ روشن است: میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، مرغ بدون پوست، ماهی ها، آجیل و حبوبات، و روغن گیاهان غیر گرمسیری از جمله مواردی هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید هستند. همانگونه که مشاهده می‌کنید تمامی این مواد غذایی خوشمزه و دلپذیر هستند.

برای فرآوری و پخت مواد غذایی نیز شما می‌توانید از روغن‌های سالمی همچون زیتون، ذرت، و بادام زمینی استفاده کنید. در انتخاب ماهی نیز می‌توانید از ماهی‌های چرب سرشار از امگا ۳ همانند ماهی آزاد (سالمون)، قزل آلا و شاه ماهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

متخصصان انگلیسی می‌گویند گنجاندن این مواد غذایی به رژیم روزانه می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما را کاهش دهد. همچنین این مواد غذایی می‌تواند باعث بهبود فشار خون بالا که یکی از عوامل دخیل در بیماری‌های شایع قلب و عروق است، شود. فیبر موجود در سبزیجات و غلات کامل به طور موثر باعث کاهش کلسترول بد خون، هضم راحت غذا و جلوگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

تحقیقات متعدد نشان داده است آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند باعث کاهش التهابات بدن و دفع مناسب سموم و رادیکال‌های آزاد شود. داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از راهکار‌های ساده در این زمینه است. وعده‌های اصلی غذا باید حول “کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای سبوس دار” مانند برنج قهوه ای، پاستا و ماکارونی کامل، سیب زمینی با پوست، گندم با سبوس، و غلات کامل باشد.

متخصصان تغذیه تاکید دارند مصرف مداوم و مستمر میوه در طول روز به میزان قابل توجهی می‌تواند سلامت بدن را تضمین و از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند. براساس توصیه سرویس سلامت همگانی انگلیس مردم باید در طول روز دستکم ۵ بار میوه و سبزیجات مصرف کنند. برای این کار می‌توانید بخشی از میوه‌ها و سبزیجات را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. سبزیجاتی که می‌توانید به رژیم غذایی خود بیافزایید شامل کلم بروکلی، گل کلم، نخود فرنگی، ذرت شیرین، گوجه فرنگی، لوبیا و حبوبات می‌شود.

نباید مصرف روغن‌های مفید برای قلب مانند ماهی‌های چرب که دارای روغن مفید امگا ۳ هستند را از یاد ببرید. این روغن‌ها می‌تواند باعث کاهش قابل توجه کلسترول بد خون شود. روغن زیتون، کلزا، سویا و کنجد از جمله روغن‌های مفید برای کاهش کلسترول خون محسوب می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.