رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بازیگری که پس از مرگش هم اسکار می گیرد

چادویک بوزمن در صورت نامزدی و یا برنده شدن در اسکار بازیگری به ترتیب به هشتمین و سومین بازیگر تاریخ سینما تبدیل خواهد شد که این اتفاق برای آن‌ها رقم خورده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مورد انتظار‌ترین فیلم‌ها در فصل جوایز امسال فیلم «Ma Rainey’s Black Bottom» است که یکی از مدعیان نتفلیکس در اسکار نیز شناخته می‌شود. چادویک بوزمن که ماه اگوست به دلیل سرطان درگذشت فرصت این را دارد که معدود بازیگرانی بپیوندد که پس از مرگشان نامزد و یا برنده اسکار شده اند.

به گزارش ورایتی، در تاریخ اسکار هشت بازیگر پس از مرگشان نامزد دریافت این جایزه شدند و تنها دو بازیگر در تاریخ سینما پس از مرگ این جایزه به آن‌ها تعلق گرفته است. این دو بازیگر پیتر فینچ (۴۴ سال پیش) و هیث لجر (۱۲ سال پیش) هستند. البته او رقبای برجسته‌ای خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به آنتونی هاپکینز در فیلم «پدر» اشاره کرد.

فیلم سینمایی «Ma Rainey’s Black Bottom» که بر اساس نمایشنامه‌ای به نوشته آگوست ویلسون ساخته شده، در مورد خواننده‌ای به نام ما رینی است که به مادر موسیقی بلوز شهرت دارد. نقش این زن را وایولا دیویس بازی کرده است. یویس نیز به نظر می‌رسد جایگاه خود را برای رقابت در بخش بهترین بازیگر تثبیت کرده است. او اکنون به همراه اکتاویا اسپنسر زنان سیاه پوستی هستند که بیشترین نامزدی اسکار را دریافت کرده اند و حتی احتمال دارد با اعلام نامزد‌های اسکار ۲۰۲۱ این رکورد را نیز از آن خود کند.

بوزمن در فیلم «پنج خون» نتفلیکس به کارگردانی اسپایک لی نیز بازی کرده و میتوان شانس نامزدی او در اسکار البته در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل بالا دانست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.