رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بارش باران و وزش باد در بسیاری از مناطق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: امروز در بسیاری از مناطق از جمله تهران، قزوین، قم و نوار شمالی کشور شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می شود و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و غرب مازندران ،غرب سمنان ، اردبیل، زنجان ،کردستان، کرمانشاه ،همدان، مرکزی، قزوین ،البرز، تهران بارش باران ،رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

گودرزی تصریح کرد: در غرب فارس، چهار محال بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد ،ایلام، نیمه شمالی خوزستان، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و ارتفاعات غرب و شمال غرب هم بارش برف خواهیم داشت.

گودرزی بیان کرد: شدت بارش امروز در استان های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان ،کرمانشاه و کردستان اتفاق می‌افتد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه با فعالیت شدید تر سامانه بارشی، همین شرایط در غرب و بخش هایی از مرکز ،دامنه‌های زاگرس مرکزی ،جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی خوزستان و نیز در استان‌های تهران ،قم و البرز برقرار است.

او توضیح داد: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی بیان کرد: شدت بارش‌ها در این روز در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب لرستان و شمال فارس است و روز دوشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می دهد همچنین برای غرب، مرکز و بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد :در سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است و امروز و فردا خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است و بعد از ظهر هم شاهد مه رقیق و گاهی بارش باران و وزش باد خواهیم بود . بیشترین دمای تهران به ۱۲ درجه و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.