رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

در آوردن و تعویض سیم کارت بدون خاموش کردن گوشی؛ آری یا نه؟

امروزه اغلب گوشی‌های موبایل دارای باتری غیرقابل جداسازی هستند، بنابراین دیگر برای نصب یا تعویض سیم کارت (SIM card) به باز کردن قاب پشتی و برداشتن باتری نیاز نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در گذشته برای در آوردن و تعویض سیم کارت لازم بود ابتدا گوشی را خاموش کنید و پس از جداسازی باتری، اقدام به خارج نمودن یا نصب سیم کارت می‌کردید.

اما امروزه تقریباً تمامی گوشی‌ها دارای یک سینی مخصوص برای سیم کارت هستند، بنابراین بسیاری با این پرسش روبرو هستند که آیا برداشتن و تعویض سیم کارت بدون خاموش کردن گوشی برای سیم کارت یا حتی گوشی مضر است یا نه.

ممکن است دلایل زیادی برای خاموش نکردن گوشی هنگام تعویض سیم کارت وجود داشته باشد که زمان بر بودن فرآیند خاموش شدن و راه اندازی دوباره، اصلی‌ترین آن‌ها است؛ بنابراین اگر بتوان بدون خاموش کردن گوشی اقدام به تعویض سیم کارت کرد، مطمئناً اتفاق خوبی خواهد بود.

آیا تعویض سیم کارت هنگام روشن بودن گوشی بی خطر است؟

پاسخ کوتاه بله است، امروزه می‌توان در اغلب گوشی‌ها بدون خاموش کردن دستگاه، سیم کارت را تعویض کرد. با این حال این موضوع کاملاً به مدل گوشی مورد استفاده شما بستگی دارد. گوشی‌های جدید مشکلی از این نظر ندارند، اما گوشی‌های قدیمی‌تر ممکن است بدون راه اندازی مجدد، قادر به شناسایی و رجیستر کردن سیم کارت جدید نباشند. البته راه اندازی مجدد خودکار گوشی پس از تعویض سیم کارت بی خطر است و هیچ ریسک جدی به دنبال ندارد.

در برخی گوشی‌ها پس از تعویض سیم کارت، راه اندازی دوباره برای رجیستر شدن بر روی شبکه و آنتن دهی ضروری است، با این حال اغلب گوشی‌ها به راحتی تعویض سیم کارت در زمان روشن بودن دستگاه را تشخیص می‌دهند و سیم کارت جدید ظرف تنها چند ثانیه آماده استفاده می‌شود. در گوشی‌هایی هم که به راحتی سیم کارت جدید شناسایی نمی‌شود، به آسانی می‌توانید گوشی را بر روی حالت پرواز (Airplane mode) قرار دهید و پس از تعویض سیم کارت، حالت پرواز را غیر فعال کنید.

در مجموع می‌توان گفت تعویض سیم کارت در زمان روشن بودن گوشی با ریسک بسیار ناچیزی همراه است و اگر در گذشته با امتحان کردن آن هیچ مشکلی را تجربه نکردید، احتمالاً از این پس نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

اما اگر بر روی همان سینی سیم کارت، کارت حافظه (مموری کارت) نصب کرده‌اید، اوضاع به کلی فرق می‌کند. کارت‌های حافظه در برابر خارج کردن ناگهانی مستعد خرابی و از دست رفتن اطلاعات هستند، بنابراین نباید بدون خاموش کردن گوشی، کارت حافظه را به همراه سیم کارت خارج کنید.

اما یک راه ساده‌تر هم وجود دارد و آن Eject کردن یا Remove کردن کارت حافظه از طریق منوی تنظیمات گوشی است. با این کار دیگر نیازی به خاموش کردن گوشی نیست و می‌توانید با خیال آسوده سیم کارت و کارت حافظه را خارج کنید. عنوان این گزینه بسته به سازنده گوشی می‌تواند متفاوت باشد، اما غالباً عناوینی، چون Safely Unmount SD Card دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.