رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بررسی رنو کولیوس شاسی بلند محبوب و پرفروش در ایران

شرکت رنو با ارائه محصولاتی همچون تلیسمان و کولیوس نسل دوم توانست تحول اساسی در ظاهر محصولات خود به وجود آورده و با ارائه یک نوع زبان طراحی مهیج، جذاب و همه‌پسند، مسیری خوش‌آتیه را پیش روی خود بگشاید.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، امری که شاید پیش از این کمتر در محصولات شرکت رنو به چشم می‌خورد و همین مسئله سبب دور شدن تدریجی مشتریان از محصولات این برند شده بود. به عنوان مثال رنو کولیوس نسل اول با وجود بهره‌مندی از توانایی فنی مناسب و کیفیت سواری رضایت‌بخش، نتوانست در بازار ایران به نحوی شایسته عرض‌اندام کند اما همین خودرو در نسل دوم خود از ظاهری کاملا دگرگون‌شده و جذاب بهره‌مند شد و توانست در مدت زمان نه‌چندان طولانی حضور در بازار ایران، جایگاه نسبتا مستحکمی برای خود در میان رقبای کره‌ای و ژاپنی فراهم آورد.

نسل اول رنو کولیوس ابتدا از سال ۲۰۱۱ روانه بازار ایران شد و علی‌رغم ارائه سه مدل فیس‌لیفت، نتوانست نارضایتی مشتریان ایرانی از ظاهر نه‌چندان زیبای خود را برطرف سازد. به همین دلیل نسل اول کولیوس در رقابت با حریفان کره‌ای همچون توسان، اسپورتیج و سانتافه شانسی برای پیروزی نداشت. شرکت نگین خودرو با انجام یک حرکت ضربتی و رو به جلو، اقدام به ارایه نسل دوم رنو کولیوس مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کرد که با توجه به ظاهر فوق‌العاده خوشایند و لوکس، از همان ابتدا مورد توجه مشتریان ایرانی واقع شد. این در حالی بود که بخش پیشرانه این خودرو با مدل پیشین کاملا یکسان در نظر گرفته شده بود. در ادامه مطلب ویژگی‌های ظاهری و فنی رنو کولیوس نسل دوم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی طراحی رنو کولیوس نسل دوم

همان‌طور که اشاره شد ظاهر رنو کولیوس نسل دوم در مقایسه با مدل پیشین کاملا متحول شده و مهم‌ترین برگ برنده این شاسی‌بلند شهری فرانسوی در مقایسه با رقبای کره‌ای و ژاپنی به شمار می‌رود. ظاهر کشیده و خوش‌فرم در کنار زبان طراحی بسیار جذاب رنو کولیوس، سبب شده‌اند تا این خودرو نه‌تنها شمایلی متناسب با سلیقه خانواده‌ها از خود به نمایش بگذارد، بلکه روح و روان جوان‌ترها را نیز تاحدی صیقل بدهد. نگاه به ظاهر رنو کولیوس جدید به ویژه در اوایل عرضه، مشتریان را به یاد خودروهای لوکس و سطح بالا می‌انداخت که در آن زمان کمتر در بازار ایران دیده شده بود. حالت متمایز چراغ‌ها، جلوپنجره و لامپ‌های نواری دیلایت به شکل خوابیده خیلی زود توانست دل مشتریان را به دست آورد. فرم عضلانی بدنه و بدنه شاسی‌بلند مانند این خودرو نیز یکی از شاخصه‌های مثبت آن در نظر مشتریان ایرانی به شمار می‌رود. نمای پشت کولیوس ۲۰۱۷ نیز به چراغ‌های بزرگ و تزئینات زیبا مزین شده که در مجموع فرمی ایده‌آل و جالب توجه را برای این کراس اوور متوسط فرانسوی فراهم آورده است.

درون کابین نیز اوضاع تقریبا خوب پیش رفته و شاهد طراحی نسبتا زیبا و متناسب فضادی داخلی رنو‌ کولئوس هستیم. البته طرح کنسول میانی داشبورد با وجود نمایشگر بزرگ عمودی اندکی ناهماهنگ جلوه می‌کند اما با این حال، نمی‌توان ایراد خاصی به طراحی کابین رنو کولیوس وارد دانست. کیفیت متریال در سطح مناسب ارزیابی شده و کیفیت ساخت کابین نیز رضایت‌بخش احساس می‌شود. همچنین فضای داخلی رنو کولیوس محیطی مناسب جهت حضور ۵ سرنشین بزرگسال بوده و محدودیت چندانی به ویژه در صندلی‌های ردیف عقب این خودرو متوجه سرنشینان با قد متوسط نخواهد بود.

آپشن‌ها و امکانات رنو کولیوس

رنو کولیوس ۲۰۱۷-۲۰۱۸ تنها با یک نسخه روانه بازار ایران شده که مهم‌ترین امکانات آن در سطور ذیل اشاره شده است:

سیستم پارک خودکار، حالت رانندگی اکو، نشانگر زمان تعویض دستی دنده، کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، حسگرهای پارک، سنسور باران و سیستم پایش فشار باد تایر، رادار نقطه کور، ترمزهای ABS و EBD، ترمز پارک برقی، چراغ خودکار، دیلایت، چراغ‌های مه شکن، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم صوتی BOSE با ۱۳ اسپیکر، نمایشگر ۸.۷ اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، شش عدد کیسه هوا، استارت و ورود بدون کلید، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی، روکش صندلی چرمی، گرمکن و سردکن ویژه صندلی‌های جلو، صندوق برقی هوشمند، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف.

پیشرانه یکسان با نسل قبل؛ عملکرد فنی مناسب

رنو کولیوس جدید پیشرانه خود را تغییر نداده و از همان موتور موجود در مدل پیشین بهره می‌برد؛ بدین ترتیب این پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری نیرویی معادل ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک گیربکس سی وی تی ایکس ترونیک و دو عدد دیفرانسیل سه حالته به سوی هر چهار چرخ ارسال می‌کند.

این شاسی‌بلند ۱۶۰۷ کیلوگرمی رکوردی برابر ۹.۸ ثانیه در فرآیند شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ از خود به جای گذاشته است. همچنین حداکثر سرعت رنو کولیوس معادل ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و مصرف ترکیبی سوخت آن نیز ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

مزایا و معایب رنو کولیوس

نسل دوم رنو کولیوس به دلیل برخورداری از کیفیت ساخت بالا، عملکرد فنی مناسب، ظاهر فوق‌العاده شیک، کابین جادار و زیبا و سیستم محرکه سه حالته به خود می‌بالند. از سوی دیگر عملکرد نه‌چندان اسپرت و هیجان‌انگیز جعبه‌دنده سی وی تی باعث انتقاد برخی از این خودرو شده است.

وضعیت خرید و فروش رنو کولیوس در بازار ایران

همان‌طور که اشاره شد، نسل اول رنو کولیوس به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب نتوانست جایگاهی مناسب در بازار ایران به دست آورد؛ اما نسل دوم این خودرو به دلیل بهره‌مندی از طراحی ظاهری فوق‌العاده جذاب و مدرن و همچنین عملکرد فنی مناسب، موفق شد پله‌های ترقی را زودتر از حد انتظار در بازار ایران طی کند و هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین کراس اوورهای خانوادگی شهری در میان مشتریان ایرانی به شمار می‌رود. بنابراین باید اظهار داشت که وضعیت فروش رنو کولیوس نسل دوم در ایران بسیار مطلوب بوده و مشتریان فراوانی خواهان خرید این محصول هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.