رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جلوگیری از سرقت گوشی با ۳ ترفند راحت

سارقین از روش‌های متفاوت برای دزدیدن گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و این روش‌ها روز به روز خلاقانه‌تر می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سارقین از روش‌های متفاوت برای دزدیدن گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و این روش‌ها روز به روز خلاقانه‌تر می‌شود. قطعا زمانی که سرقت گوشی موبایل اتفاق می‌افتد، جایگزینی هزینه و بعد مالی تنها قسمتی از قضیه است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، از دست دادن اطلاعات می‌تواند بیش از ضرر مالی آسیب زننده باشد.

احتمالا می‌دانید که در بسیاری از موارد، با انجام ندادن برخی از کار‌ها می‌توان به سادگی جلوی بسیاری از اتفاقات تلخ مانند سرقت را گرفت.

در این مقاله قصد داریم چند راه کار کلی، اما اصولی ارائه دهیم که با رعایت آن‌ها احتمال سرقت گوشی هوشمندتان را کاهش خواهید داد.

۱. برای برقراری تماس‌های تلفنی در خیابان، از هندزفری بلوتوث استفاده کنید!

اگر جستجوی ساده‌ای در سطح اینترنت داشته باشید، به سادگی متوجه می‌شوید که اکثر دزدی‌های گوشی همراه در شرایطی اتفاق می‌افتد، که یک نفر در حال صحبت کردن با گوشی موبایل است. معمولا کنار خیابان‌ها این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد.

زمانی که افراد حین راه رفتن در خیابان یا حتی زمانی که کنار خیابان ایستاده‌اند و درحال کار کردن با گوشی موبایل خود هستند، می‌توانند بهترین طعمه برای سارقین گوشی همراه باشند.

سارقین معمولا دو نفر هستند و برای آنکه بتوانند بعد از دزدیدن گوشی به سادگی فرار کنند در بیشتر مواقع از موتور سیکلت استفاده می‌کنند.

فرد دیگری که راننده موتور سیکلت نیست و همراه سارق است، از موتور پیاده می‌شود و گوشی را از دست افراد می‌گیرد سپس سوار موتور می‌شوند و در سریع‌ترین زمان ممکن فرار می‌کنند. تفاوتی ندارد که شما در حال صحبت کردن با گوشی موبایل باشید یا اینکه فقط یک لحظه می‌خواستید پیامکتان را چک کنید! این اتفاق در چند ثانیه رخ می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا جای امکان در مکان‌های عمومی مخصوصا خیابان‌ها گوشی‌تان را در معرض دید قرار ندهید. برای صحبت کردن با موبایل از هندزفری بی‌سیم استفاده کنید.

هندزفری‌های بی‌سیم مدل‌های متفاوتی دارند که در قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز هم بدون هندزفری با گوشی همراهتان مکالمه برقرار می‌کنید، همین حالا به صفحه بررسی انواع هندزفری بی سیم مراجعه کنید و یکی از مدل‌ها را انتخاب کرده و در اولین فرصت بخرید.

۲. گوشی موبایل را روی هولدر ماشین قرار ندهید!

هولدر گوشی یک وسیله بسیار کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتری رانندگی کنید و حین رانندگی گوشیتان را در دست نگیرید! اما یک مشکل بزرگی که هولدر‌های موبایل دارند این است که شبیه یک ویترین برای سارقین هستند.

اگر قصد دارید از هولد موبایل استفاده کنید این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگاه هولد را نزدیک به شیشه‌ی سمت راننده یا شاگرد نصب نکنید.

به صورت کلی باید هولدر موبایل را به گونه‌ای نصب کنید که اگر شیشه ماشین پایین بود، کسی نتواند به سادگی دست خود را وارد ماشین کند و در یک لحظه گوشی شما را سرقت کند. این اتفاق معمولا در مواقعی که در ترافیک یا پشت چراغ قرمز هستید، رخ می‌دهد.

با جدی گرفتن این موارد، احتمال سرقت رفتن گوشی هوشمند را کاهش می‌دهید. شاید شما فکر کنید مدل گوشیتان خیلی بالا نیست و قیمت زیادی ندارد به همین دلیل سارقین آن را نمی‌دزدند، اما حقیقت این است که سارقین توجهی به مدل گوشی یا قیمت آن ندارند! زیرا حتی از قطعات آن برای فروش استفاده می‌کنند. به طور مثال یک تبلت قدیمی که در دست کودکتان باشد، هم می‌تواند برای سارقین، انگیزه‌ی دزدی ایجاد کند! حال تفاوتی ندارد که این تبلت قدیمی و ارزان باشد، زیرا قطعات آن مانند باتری تبلت به صورت جداگانه فروخته می‌شود!

۳. از گیره‌های حلقه‌ای برای نگهداری گوشی در دستتان استفاده کنید!

برخی از گیره‌های حلقه‌ای به پشت قاب گوشی متصل می‌شوند و به وسیله آن‌ها می‌توانید گوشیتان را محکم‌تر در دستتان بگیرید. هر چند که توصیه می‌شود تا جای امکان در مکان‌های عمومی گوشی هوشمندتان را در معرض دید قرار ندهید، اما اگر مجبور هستید که از گوشی استفاده کنید، بهتر است یک گیره حلقه‌ای تهیه کرده و آن را روی گوشی نصب کنید. برای خرید انواع گیره‌های حلقه‌ای می‌توانید به انواع فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه جانبی مراجعه کنید. در فروشگاه جانبی از جزئی‌ترین لوازم جانبی گوشی مانند باتری lg g ۵ که بسیار کمیاب است تا کلی‌ترین موارد مانند انواع هندزفری، پاور بانک، قاب گوشی، دسته بازی، فلش مموری و موارد دیگر را پیدا کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.