شبکه‌های اجتماعی شغل‌تان را به خطر می‌اندازند

در آزمایشی بین المللی که اخیرا روی ۵۶ حسابرس از چهار شرکت حسابداری بین المللی انجام شد، مشخص شد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارند بیشتر در خطر زوال شغلی و از دست دادن روحیه خود هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از انتخاب، یک مطالعه جدید می‌گوید که فعالیت بیش ا حد در شبکه‌های اجتماعی در واقع می‌تواند شما را در شغلتان ضعیف کند، درواقع این پژوهش تلاش کرد مشخص کند که چگونه دیدن پست‌های شبکه‌های اجتماعی از افراد مشهور به اینفلوئنسر تأثیر منفی بر نحوه عملکرد افراد دارد.

سامر ویلیامز، یکی از نویسندگان این تحقیق و استادیار روانشناسی در دانشگاه ایالتی وستفیلد می‌گوید: «ما نگران تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر نحوه تفکر مردم درباره خودشان و معنای آن برای عملکرد در محل کار هستیم. به عنوان مثال، در شبکه‌های اجتماعی، افراد دیگری را می‌بینیم که بهترین بخش‌های زندگی خود را به اشتراک می‌گذارند. این می‌تواند درک ما از کیفیت زندگی را نسبت به زندگی افراد دیگر منحرف کند. ما می‌خواستیم بدانیم که چگونه ممکن است این موضوع حتی در کیفیت مشاغل نیز اختلال ایجاد کند».

بر همین اساس نیز در آزمایشی که روی ۵۶ حسابرس از چهار شرکت حسابداری بین المللی انجام شد افراد به سه گروه تقسیم شدند که هر گروه با محتوای مختلف شبکه‌های اجتماعی تعامل داشتند. به گروه A تصاویری از تفریح مردم در مکان‌های عمومی نشان داده شد. گروه B تصاویری از همان مکان‌ها نشان داده شد، اما بدون سرگرمی مردم؛ و گروه C همان تصاویری را دید که گروه A مشاهده کرد، اما پست‌های مربوط به کار نیز به آن‌ها نشان داده شد. محققان دریافتند برخی از تعاملات شبکه‌های اجتماعی تأثیر بارزی بر شرکت کنندگان در مطالعه دارد.

ویلیامز می‌گوید: «این یافته‌ها به طور کلی برای همه مشاغل مهم است، نه فقط برای حسابداری. این به طور تجربی نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر نحوه انجام کار مردم تأثیر می‌گذارد.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.