رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مصرف شیرینی جات کمکی به رفع گرسنگی نمی‌کند

یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی از بی تاثیر بودن مصرف شیرینی جات به منظور رفع گرسنگی خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تاثیر مصرف شیرینی در زمان گرسنگی اظهار کرد: بسیاری از افراد معتقد اند زمانی که گرسنه می‌شوند با مصرف شیرینی جات گرسنگی شان برطرف می‌شود در صورتی که این باور کاملا اشتباه است.

او افزود: مصرف شیرینی جات در زمان گرسنگی نه تنها احساس گرسنگی شما را برطرف نمی‌کند بلکه سبب افزایش قند خون می‌شود.

جوزدانی بیان کرد: در زمان گرسنگی ما با احساس ضعف روبه رو هستیم بنابراین به مصرف شیرنی جات روی می‌آوریم به صورت کلی غذای اصلی مغز گلوکز یا همان شیرینی است که بعد از مصرف، مغز ما شروع به فعالیت می‌کند و تا حدود نیم ساعت احساس شادابی و سرحالی داریم، اما با گذشت زمان کمی با افت شدید قند مواجه می‌شویم پس عملا مصرف شیرینی در زمان گرسنگی برای رفع این معضل به هیچ وجه تاثیر گذار نیست.

این مشاور تغذیه گفت: به هنگام گرسنگی بهتر است به مصرف مواد غذایی سالم پرداخت که علاوه بر انرژی ارزش غذایی بالایی داشته باشد.

این متخصص رژیم درمانی افزود: در کنار شیرینی جات سبزی جات را هم نمی‌توان به عنوان یک منبع غذایی برای رفع گرسنگی انتخاب کرد، زیرا گروه سبزیجات نه تنها قند کمی دارد حتی از انرژی و ارزش غذایی بالای برخوردار نیست؛ بنابراین بهترین مواد غذایی و میان وعده‌ای که می‌توان در زمان گرسنگی میل کرد باید حاوی مقداری قند، پروتئین و چربی بوده وهمچنین از ارزش غذایی بالای برخوردار باشد.

او در پایان یادآوری کرد: افرادی که تمایل زیادی به مصرف سبزی جات و سالاد دارند بهتر است از سس ماست در کنار این وعده غذایی شان استفاده کنند، زیرا لبنیات حاوی مقدار زیادی پروتئین و چربی مفید است که به شدت در کاهش احاسات گرسنگی تاثیرگذار خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.