ویروس کرونای انگلیسی چیست؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به تغییرات ویروس کرونا درباره کرونای انگلیسی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جانبخش متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به تغییرات جدید ویروس کرونا گفت : متاسفانه این نوع ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتار‌های متفاوتی در بحث بیماری زایی و سرعت انتقال بیماری از خود بروز داده است.

او گفت: ویروس کرونای جدید قدرت چسبندگی بیشتری به سلول‌های تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلول‌های تنفسی هم افزایش پیدا کرده است.

جانبخش افزود: این دو سبب شده تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری منتشر شده و ایجاد بیماری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه تغییرات صورت گرفته در ویروس کرونا موجب شده تا بیماری زایی این نوع ویروس جدید در کودکان بیشتر باشد.

جانبخش ادامه داد: کرونای فعلی که در همه دنیا همه گیر شده، کمتر کودکان را درگیر می‌کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت، اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری زایی بیشتری در کودکان پیدا کرده است.

او افزود: خوشبختانه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید با ویروس کرونای فعلی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتار‌های ویروس قابل پیش بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باید مدنظر داشت که با توجه به افزایش قدرت ابتلای این نوع ویروس، طبیعتا افراد بیشتری درگیر بیماری کرونا شده و به تبع افزایش تعداد مبتلایان، قطعا تعداد موارد مرگ و میر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.