چه زمانی باید فیلتر روغن خودرو را تعویض کرد؟

فیلتر روغن خودرو در زمان کارکرد آلودگی ها را جذب می کند و کثیف می شود و تعویض نکردن به موقع آن به موتور آسیب می رساند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، تعویض فیلتر روغن یکی از مهمترین کارهایی است که باید در نگهداری خودرو باید به آن توجه شود. بررسی فیلتر روغن در زمان انجام خدمات منظم اتومبیل در حفظ و سلامت موتور از اهمیت بالاتری برخوردار است. اما از کجا باید متوجه شویم که چه زمانی باید برای تعویض فیلتر روغن اقدام کنیم؟

فیلتر روغن خودرو، میلیارد‌ها ذرات آلودگی را به دام می‌اندازد و به تدریج ذرات ریز آن را کثیف می‌کند. در نهایت، فیلتر آنقدر کثیف می‌شود که روغن تمیز قادر به عبور از فیلتر و ورود به داخل موتور نیست. در این مرحله، ممکن است علائمی را مشاهده کنید که نشان می دهد که فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد.

یکی از علائمی که نشان می دهد فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد، گرم شدن بیش از حد موتور است. اگر فیلتر خودرو آن قدر کثیف شده باشد که روغن از آن عبور نکند، روغن نمی‌تواند به قطعات موتور برسد، این موضوع باعث اصطکاک بین قطعات متحرک و تولید گرما می‌شود در این صورت ممکن است از قطعات صداهایی نیز به گوش برسد.

اگر متوجه کاهش عملکرد ماشین خود شده اید احتمالا فیلتر روغن کثیف شده است، جمع شدن آلاینده‌ها داخل فیلتر از قدرت موتور برای تولید نیرو می‌کاهد و باعث تیره شدن دود اگزوز می شود.فیلتر روغن کثیف باعث نشت روغن در سیستم اگزوز می‌شود. همچنین ممکن است متوجه بوی سوختگی از داخل موتور شوید.

گرفتگی فیلتر روغن ممکن است از عبور روغن به داخل موتور جلوگیری کرده و باعث فشار کم روغن شود. همچنین ممکن است متوجه نشت روغن در زیر وسیله نقلیه شوید.

چرا فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد؟

فیلتر‌های روغن با گذشت زمان خراب می‌شوند، اما عواملی وجود دارد که باعث می‌شود سریعتر از حد متوسط ​​مسدود یا آسیب ببینند که می تواند به عواملی از جمله استفاده از روان کننده‌های بی کیفیت،نصب اشتباه فیلتر،خراب شدن مهر و موم فیلتراشاره کرد.

اگر آسیبی در فیلتر روغن تشخیص دادید که ناشی از سایش و پارگی آن نبود باید سیستم روغن کاری وسیله نقلیه خود را بررسی کنید. اگر فیلتر روغن به موقع تعویض نشوید، ممکن است موتور خودرو آسیب ببیند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.