پورشه ۹۱۱ رالی سفارشی سینگر رونمایی شد

جدیدترین محصول سینگر مدلی سفارشی از پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۹۰ با قدرت ۴۵۰ اسب‌بخار است که با الهام از نمونه‌های رالی، کاملا شخصی‌سازی و بازسازی شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، فعالیت شرکت سینگر (Singer Vehicle Design) یک دهه پیش با هدف تیونینگ و شخصی‌سازی و بازسازی کاملا سفارشی پورشه ۹۱۱ هواخنک تولید سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ در کالیفرنیا آغاز شد. محصولات پورشه کاملا براساس درخواست مشتری به‌صورت سفارشی تولید می‌شوند؛ به‌طوری‌که مشتری خودرو خود را به‌دست متخصصان سینگر می‌سپارد تا تغییرات درخواستی‌اش انجام شود یا شرکت از بازار دست‌دوم خودرو را تهیه و سپس شخصی‌سازی می‌کند.

مثل تمام خودروهای سینگر، جدیدترین محصول این شرکت هم پس از درخواست یکی از مشتریان تولید شده است. به‌گزارش وب‌سایت motor1، خودرو جدید All-Terrain Competition Study یا به‌اختصار ACS نام دارد و با الهام از ماندگارترین نمونه‌های پورشه ۹۱۱ رالی دهه‌ی ۱۹۸۰، مثل ۹۵۳ و SC/RS و ۹۵۹ رالی داکار، طراحی و ساخته شده است. در این پروژه، سینگر با ریچارد تاتهیل، متخصص مدل‌های آفرود و رالی پورشه ۹۱۱ همکاری کرده و دو نمونه ACS تولید شده است.

اگر طرفدار پورشه ۹۱۱ باشید، قطعا از تاریخچه‌ی این خودرو در مسابقات رالی آگاه هستید. اولین مسابقه‌ی آفرود پورشه ۹۱۱ در رالی مونت‌کارلو سال ۱۹۶۵ بود که به مقام پنجم رسید. پس از تجربه‌ی چند مسابقه، ۹۱۱ در دهه‌ی ۱۹۸۰ با مدل‌های ۹۵۳ و ۹۵۹ به فهرست برندگان رالی وارد شد. دو دستگاه پورشه ACS با سفارش مشتری قدیمی سینگر طراحی شده است: یکی مدل سفید‌رنگ برای مسابقات آفرود و رالی و دیگری مدل قرمزرنگ برای رالی آسفالت. محصول جدید سینگر می‌تواند در سخت‌ترین مسابقات رالی مثل Baja 1000 و داکار رقابت کند.

تغییرات اعمال‌شده عبارت‌اند از: سیستم تعلیق سفارشی با هشت دمپر (هر چرخ دو دمپر)، پنل‌های فیبرکربن بدنه، انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها (AWD دائمی)، موتور ۳/۶ لیتری شش سیلندر تخت هواخنک با دو توربوشارژر و ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن‌متر گشتاور، جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال مسابقه‌ای پنج‌سرعته با دیفرانسیل‌های لغزش محدود در جلو و مرکز و عقب، تایرهای آفرود بی‌اف گودریچ با رینگ‌های ۱۶ اینچی، ترمزهای دیسکی فولادی با چهار پیستون، ترمزدستی هیدرولیک، رول‌کیج‌های مقاوم با تأییدیه فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، سیستم آب‌رسان راننده و کمک‌راننده و راهیاب ماهواره‌ای پیشرفته.

پورشه ۹۱۱ سینگر ACS براساس خودرو شخصی مشتری، یعنی ۹۱۱ مدل ۱۹۹۰ نسل ۹۶۴، تولید شده است. بدنه‌ی استاندارد با گِل‌گیرهای جلو سپر جلو، رکاب‌ها، باله و سپر عقب سفارشی کاملا تغییر کرده است. یکی از بخش‌های جذاب‌ طراحی این خودرو خواستنی، باله‌ی عقبش بوده که با الهام از پورشه ۹۵۹ طراحی شده است. نمای داخلی و داشبورد هم کاملا براساس درخواست مشتری به‌صورت سفارشی طراحی و ساخته شده است که واقعا جذاب و کاربردی به‌نظر می‌رسد.

معمولا قیمت خودروهای سینگر محدوده‌ی مشخصی ندارد؛ چرا‌که درصورت درخواست امکانات یا تجهیز خاص از طرف مشتری، به‌راحتی تغییر می‌کند. بااین‌حال، می‌توان مطمئن بود که قیمت پایه برای ACS سینگر، قطعا بیش از یک‌میلیون دلار خواهد بود. نکته‌ی جالب این است که سفارش‌دهنده‌ی این خودرو خاص مجوز تولید نمونه‌های بیشتر را هم داده (درصورت وجود مشتری) که این حالت درباره‌ی دیگر پروژه‌های سینگر کمتر اتفاق می‌افتد. ناگفته نماند سال ۲۰۱۸، سینگر مدل DLS پورشه ۹۱۱ را با همکاری تیم مهندسی فرمول یک ویلیامز عرضه کرد که نزدیک به دو‌میلیون دلار قیمت خورد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.