رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ترامپ حمله هوادارانش به کنگره را محکوم کرد

دونالد ترامپ در بیانیه ای به شکستش مقابل جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری اذعان و حمله خشونت آمیز هواداران خود به ساختمان کنگره آمریکا طی روز چهارشنبه را محکوم کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی گفت، حالا که کنگره آمریکا نتایج انتخابات را تایید کرده، “دولت جدید در ۲۰ ژانویه شروع به کار خواهد کرد و اکنون تمرکز او بر اطمینان حاصل کردن از انجام یک انتقال هموار منظم و یکپارچه است”.

به گزارش آسوشیتدپرس، او همچنین علیه خشونتهای اخیر صحبت کرده و آن را “حمله ای شنیع” خواند که باعث “خشمگین شدن او از بی قانونی، آشوب و خشونت شده است”.

ترامپ در این سخنرانی ضبط شده خود که عصر پنجشنبه منتشر شد ، گفت: “من می خواهم ابتدا با اشاره به حمله وحشیانه به پایتخت آمریکا شروع کنم. مانند همه آمریکایی ها ، من از خشونت ، نقض قانون و شورش احساس خشم می کنم و بلافاصله گارد ملی و نیروهای امنیتی فدرال را موظف کردم تا ساختمان را ایمن و متجاوزان را اخراج کنند. آمریکا همیشه دولت قانون و نظم بوده و باید همیشه همینطور باشد. “

وی متعهد شد که دست اندرکاران این خشونت بهای اعمال خود را خواهند پرداخت.

رییس جمهوری آمریکا خطاب به کسانی که مرتکب خشونت یا تخریب شده اند، گفت: شما نماینده کشور ما نیستید. بهای کارتان را پرداخت خواهید کرد.

وی افزود: ما تازه از انتخابات پرتنش عبور کردیم و احساسات داغ است ، اما اکنون باید اعصاب آرام باشد و آرامش دوباره برقرار شود.

ترامپ در صحبتهایش به نقش خود در تحریک خشونتها اشاره ای نکرد.

او خطاب به هوادارانش گفت هر چند می داند که آنها “مایوس” هستند می خواهد آنها بدانند که “سفر باورنکردنی ما تازه شروع شده است”.

ترامپ در پیام ویدیویی خود که در توئیتر منتشر کرد تلاش کرد بین خودش و حمله به کنگره فاصله بیندازد و تظاهرکننده های خشونت طلب را متهم به “آلوده ساختن جایگاه دموکراسی آمریکا” کرد.

او در این بیانیه با این حال به بایدن تبریک نگفت و در حالی که بیانیه خود را از روی تله پرامپتر قرائت می کرد گفت: این زمان نیازمند التیام و آشتی است.

او ادامه داد: خدمت کردن به عنوان رییس جمهور شما افتحار عمر من بوده است.

ترامپ پنجشنبه همچنین گفت در حالی که کمپینش “باقدرت” چالشهای حقوقی علیه نتایج انتخابات را پیگیری کرد “تنها هدف” او “اطمینان پیدا کردن از صحت آرا” بوده است.

ترامپ اظهار کرد: با انجام این کار من برای دفاع از دموکراسی آمریکا مبارزه کردم. من همچنان معتقدم که ما باید قوانین انتخاباتی خود را به جهت بررسی هویت و صلاحیت همه رای دهندگان و اطمینان پیدا کردن از اعتقاد و اطمینان به تمامی انتخابات های آینده اصلاح کنیم.

ترامپ در ضمن درخواستش برای آرامش گفت، شکست همه گیری کروناویروس و “بازسازی بزرگترین اقتصاد روی زمین” نیازمند “تاکید جدیدی بر ارزشهای مدنی وطن پرستی، اعتقاد، خیرخواهی، اجتماع و خانواده است.”

ترامپ گفت: ما یک انتخابات پرتنش را تجربه کرده ایم و هیجانات بالا هستند. اما حالا باید عصبانیتها فروکش کنند و آرامش بازیابی شود. ما باید کار آمریکا را به دست بگیریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.