رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واتس اپ فاقد این هفت ویژگی است

برنامه واتس‌آپ یک پیام‌رسان با تعداد کاربران زیاد در جهان است ولی ایراداتی دارد که رفع آن‌ها به محبوبیت بیشتر این پیام‌رسان کمک می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، واتس‌آپ با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان در ماه فوریه محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان شناخته شد و تعداد پیام‌های ارسال شده از طریق آن به ۱۰۰ میلیارد پیام در روز می‌رسد. بنابراین واتس‌آپ همچنان به روزرسانی و ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهد تا بتواند در رقابت جلوتر باشد.

این شرکت طی سال‌های گذشته با بسیاری از ویژگی‌ها، از این برنامه پشتیبانی کرده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به تماس‌های ویدئویی، امنیت بیشتر کاربران، احراز هویت بیومتریک، افزودن یادآوری‌ها و وظایف و ویژگی حذف پیام‌های ارسال شده اشاره کرد. با این حال، ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که برنامه واتس‌آپ فاقد آن‌ها است و بیشتر برنامه‌های پیام‌رسان رقیب آن‌ها را ارائه می‌دهند.

۱- پشتیبانی از چندین حساب

در برنامه واتس‌آپ نمی‌توانید بیش از یک حساب ایجاد کنید، زیرا برای هر تلفن به یک شماره پیوند داده شده است و اگر تلفنی دارید که از دو سیم کارت پشتیبانی می کند، باید یکی از آن‌ها را برای فعال کردن حساب انتخاب کنید، زیرا واتس‌آپ گزینه‌ای برای فعال کردن دو شماره در یک تلفن را ندارد. در حالی که برنامه تلگرام، رقیب مستقیم آن، این ویژگی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد حداکثر سه حساب در برنامه داشته باشید.

۲- مزیت اصلاح پیام های ارسالی

برنامه واتس‌آپ هنوز ویژگی اصلاح پیام های ارسالی را ارائه نمی‌دهد، قابلیتی که کاربران مدتی منتظر آن بوده اند، زیرا توسط بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان رقیب ارائه شده است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که این ویژگی ارائه می‌دهد، برنامه تلگرام (چه در تلفن‌های هوشمند و چه در نسخه دسک تاپ) است که اگر به شخصی در تلگرام پیامی بفرستید و پس از ارسال آن متوجه شوید که حاوی اطلاعات نادرستی است یا شامل غلط‌های املایی است یا می‌خواهید یک کلمه را با کلمه دیگری جایگزین کنید یا هر کار دیگری را انجام دهید، برنامه ۴۸ ساعت پس از ارسال اجازه می‌دهد که پیام‌های ارسالی را ویرایش کنید.

۳- برنامه‌ریزی برای ارسال یک پیام در زمان مشخص

این ویژگی یکی از درخواستی‌ترین ویژگی‌ها در برنامه واتس‌آپ نیز هست، زیرا می‌تواند برای ارسال یادآوری‌هایی که به افراد نیاز دارید یا ارسال پیام در رویدادها و موارد دیگر مفید باشد. شایان ذکر است که این ویژگی در نسخه تجاری واتس‌آپ موجود است، اما تاکنون، برنامه‌ریزی پیام‌ها در واتس‌آپ عادی وجود ندارد. این ویژگی بیش از یک سال می‌شود که در برنامه تلگرام نیز موجود است، زیرا به شما امکان می‌دهد تاریخ و زمان پیام را برای تحویل انتخاب کنید.

۴- فضای خصوصی برای یادداشت برداری

برخی از برنامه‌های پیام رسان معروف به شما امکان می‌دهند برای ایجاد یادداشت، ذخیره URL و موارد دیگر به فضای خود دسترسی پیدا کنید، اما واتس‌آپ هنوز این ویژگی را ارائه نکرده است. این ویژگی در برنامه، Signal نامیده می‌شود و به نظر می‌رسد دقیقا مانند هر مخاطب دیگری در لیست شما، اما برای یادداشت‌های خصوصی شما اختصاص داده شده است و می‌توانید آن را با دستگاه‌های مرتبط نیز هماهنگ کنید.

در حالی که در برنامه تلگرام با نام پیام‌های ذخیره شده وجود دارد و می‌توانید با کلیک روی عکس نمایه خود در هر مکالمه، سپس با کلیک بر روی نماد ارسال پیام که در گوشه سمت راست زیر تصویر شما قرار دارد، به آن در نسخه دسک تاپ دسترسی پیدا کنید. مکالمه‌ای با عنوان پیام‌های ذخیره شده مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید هر آن‌چه را که می‌خواهید برای خود ارسال کنید و این به طور خودکار با برنامه موجود در تلفن شما همگام‌سازی می‌شود. در برنامه تلگرام نیز می‌توانید کانالی را برای خود به همین منظور ایجاد کنید.

۵- نظرسنجی‌ها

اگر می‌خواهید در گروه‌های خانوادگی، گروه‌های کاری یا گروه‌های دوستان واتس‌آپ یک نظرسنجی سریع انجام دهید، فقط می‌توانید این کار را از طریق ابزارها و برنامه‌های خارجی انجام دهید. در همین حال، برنامه‌های پیام رسان رقیب به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی از گروه‌ها و کانال‌ها نظرسنجی کنید.

۶- چهره‌ها را قبل از ارسال تصاویر تیره کنید

برنامه‌های رقیب شامل بسیاری از ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی است، به خصوص ویژگی تاریک کردن چهره در تصویر قبل از ارسال آن به مخاطبین بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و شما می‌توانید با فشار دادن نماد تاری کنار نماد قلم آن را به راحتی فعال کنید. این ویژگی برای برنامه واتس‌آپ نیز الزامی است، زیرا امکان به اشتراک‌گذاری عکس‌ها بدون آسیب رساندن به حریم خصوصی دیگران را امکان پذیر می‌کند.

۷- ارسال پیام بدون صدا

هر پیامی که برای هر کسی ارسال می‌کنید بلافاصله نیازی به پاسخ ندارد، زیرا ممکن است افراد مشغول کار خود یا موارد فوری‌تری باشند، بنابراین اپلیکیشن تلگرام قابلیتی به نام ارسال بدون صدا یا بی‌صدا را ارائه می‌دهد که به کاربران خود امکان می‌دهد بدون صدای اعلان به افراد یا به گروه پیام ارسال کنند. برای استفاده از این ویژگی، فقط باید دکمه ارسال را فشار دهید و نگه دارید، سپس ارسال بدون صدا را انتخاب کنید. گیرنده به طور معمول یک اعلان دریافت می‌کند، اما تلفن او بوق نمی‌زند و این ویژگی گزینه‌ای عالی برای ارسال پیام بدون ایجاد مزاحمت برای گیرنده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.