رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۶ نکته کلیدی برای افزایش دوام باتری لپ تاپ ها

از آن جایی که استفاده از لپ تاپ ها توسط کاربران بسیار زیاد است، افراد باید نکات لازم برای حفظ و افزایش عمر باتری آن ها را رعایت کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لپ‌تاپ‌ها کارهای بسیاری را برای ما انجام می‌دهند، این دستگاه‌ها چه در محل کار و چه در تحصیل استفاده‌های زیادی دارند که مستقیما بر کارایی باتری لپ تاپ و عمر کوتاه آن تاثیر می‌گذارد. بنابراین افراد باید برای حفظ عمر باتری خود متعهد باشند تا کارای لپ تاپ آن‌ها بالاتر برود.

نکاتی وجود دارد که باید برای حفظ طول عمر باتری لپ تاپ رعایت شود تا بتوان بهترین عملکرد را برای طولانی‌ترین زمان ممکن فراهم کند؛ زیرا باتری لپ‌تاپ هنگام انجام کارهای سنگین برای مدت طولانی بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد که باعث می شود بیشتر از ظرفیت خود را تحمل کند و بعضی اوقات کشش این همه فشار را ندارد.

اگر بیشتر از نیم ساعت از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، بهتر است موارد زیر را برای بهبود باتری لپ‌تاپ خود رعایت کنید:

وقتی لپ تاپ بیش از حد گرم می‌شود آن را از پریز برق جدا کنید

لپ تاپ با افزایش درجه حرارت باید برای مدتی از برق جدا شود. با وجود آن که گرم شدن باتری طبیعی است، اما اگر درجه حرارت به طور قابل توجهی افزایش یابد و بیش از یک بار تکرار شود این امر می‌تواند سلامت باتری را به خطر بیاندازد. لپ تاپ‌ها در زمان گرم شدن باید از برق جدا شود تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

 از شارژرهای تقلبی برای لپ تاپ استفاده نکنید

استفاده از شارژرهای تقلبی برای لپ تاپ ها خطری برای باتری‌ها به حساب می‌آید که منجر به خراب شدن آن‌ها پس از مدتی استفاده می‌شود. همچنین این شارژرها با مشکلاتی مانند نشت شارژ و سایر موارد روبرو می‌شوند، زیرا به لپ تاپ میزان بیشتری از مقدار مناسب باتری انرژی می‌دهند. شارژر تقلبی مقدار برق بیشتر از حد نیاز را به لپ تاپ ارائه می‌دهد که به نوبه خود باعث کاهش عمر باتری می‌شود و در مقابل استفاده از شارژرهای ضعیف نیز تاثیر منفی بر باتری می‌گذارد.

شارژ نشدن باتری لپ تاپ تا ۱۰۰%

باتری لپ تاپ فقط باید تا ۸۵ درصد کارایی خود را شارژ کند و در هنگام شارژ نباید به ۱۰۰ درصد برسد. این کار باعث می شود تا سرعت شارژ باتری کم شود.

 باتری لپ تاپ خود را زمانی که کمتر ۳۰% شارژ دارد از برق جدا نکنید

به گفته بسیاری از کارشناسان، شارژدهی باتری لپ تاپ تا ۳۰% یا کمتر یکی از مواردی است که باعث از بین رفتن باتری می‌شود، زیرا هنگام اجرای بسیاری از برنامه‌ها با این میزان شارژ منجر به آسیب دیدگی آن می‌شود.

برای سرعت بخشیدن به باتری لپ تاپ از برنامه‌های شارژ سریع استفاده نکنید

بسیاری از برنامه‌های مختلف برای شارژ سریع وجود دارند که سرعت شارژ باتری لپ تاپ را افزایش می‌دهند. این برنامه‌ها درصد شارژ را به میزان قابل توجهی بالا می‌برند که از میزان عادی قابل پذیرش توسط باتری بیشتر است و باعث از بین رفتن آن می‌شود.

عدم اجرای تعداد زیادی وب سایت یا برنامه

هنگامی که تعداد زیادی وب سایت یا برنامه را روی لپ تاپ باز می‌گذارید، باعث ضعیف شدن باتری لپ تاپ می‌شود. برخی از برنامه‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که داده‌های خود را به طور مداوم با اتصال به اینترنت بروزرسانی می‌کنند، بنابراین اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید بهتر است سایت‌ها یا برنامه‌ها را ببندید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.