توقف توسعه پیشرانه‌های دیزلی توسط هیوندای

از آنجایی که صنعت خودرو به خاطر سخت‌تر شدن استانداردهای آلایندگی در حال تغییر رویه است به همین خاطر پیشرانه‌های دیزلی آسیب‌پذیرترین جزو این برنامه محسوب می‌شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن تأثیرات شدیدی روی پیشرانه‌های دیزلی گذاشت و اگرچه این نیروگاه‌های آهنین در اروپا محبوب هستند اما آمار فروش نشان می‌دهد که خودروهای هیبریدی و الکتریکی در حال حاضر محبوب‌تر از دیزلی‌ها هستند.

به همین خاطر جای تعجبی ندارد که خبر توقف توسعه پیشرانه‌های دیزلی جدید توسط هیوندای منتشر شده است. یکی از نشریات کره‌ای به نقل از منابع مطلع گزارش داده که هیوندای توسعه پیشرانه‌های دیزلی را از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به حال تعلیق درآورده است. اگرچه خبری از نسل بعدی پیشرانه‌های دیزلی نخواهد بود اما پیشرانه‌های فعلی در آینده به‌روزتر خواهند شد؛ به عبارت دیگر هیوندای فعلاً به‌طور کامل با پیشرانه‌های دیزلی خداحافظی نخواهد کرد.

اما پیشرانه‌های بنزینی فعلاً در امان هستند زیرا هیوندای در سال‌های پیش رو محصولات هیبریدی و پلاگین هیبریدی را عرضه خواهد کرد. به همین خاطر پیشرانه‌های بنزینی مورداستفاده قرار خواهد گرفت و مهندسان این خودروساز به بهبود راندمان آن‌ها ادامه خواهند داد.

انتظار می‌رود قوانین آلایندگی یورو ۷ از اواسط دهه جدید میلادی عملیاتی شوند بنابراین تمامی خودروسازان حاضر در قاره اروپا باید روی کاهش آلایندگی محصولات خود کار کنند. خودروسازان همچنین آماده ورود به عصر الکتریکی‌ها شده‌اند و سرمایه‌گذاری سنگینی را روی پلتفرم‌های جدید خودروهای فاقد پیشرانه‌های درون‌سوز انجام داده‌اند.

هیوندای می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۲۳ خودروی تمام الکتریکی را ارائه کند و آیونیک ۵ جدید که ماه آینده معرفی خواهد شد نشانه‌ای از موج جدید محصولات الکتریکی این شرکت است. کیا هم آماده تولید ناوگانی از خودروهای بدون آلایندگی می‌شود؛ اما برند لوکس جنسیس نیز در آینده وارد همین بازی خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.