رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پنج دلیل برای خرید گلکسی S21 اولترا

بالاخره بعد از انتظارات فراوان، سامسونگ از گلکسی S21 اولترا به طور رسمی رونمایی کرد. در این مقاله، قصد داریم تا پنج دلیل برای خرید این محصول را به شما معرفی کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از کلیک، روز گذشته سامسونگ بطور رسمی از جدیدترین پرچمدار خود یعنی سری اس ۲۱ رونمایی کرد. این محصولات طبق روال همیشگی، امسال هم خوش درخشیده و می تواند یک رقیب جدی برای پرچمداران دیگر شرکت ها باشد. به گفته سامسونگ، این گوشی برای کسانی ساخته شده که در جستجوی بهترین ها هستند.

لیست مشخصات این گوشی دقیقا همان چیزی است که نگاه علاقه مندان تکنولوژی را به خود جلب می کند. در این که گلکسی اس ۲۱ اولترا، یک پرچمدار واقعی است شکی نیست. اما آیا ارزش خریدن دارد؟

در این مطلب پنج دلیل برای خرید گلکسی S21 اولترا را به شما معرفی میکنیم:

گلکسی S21 اولترا ؛ یک پرچمدار تمام عیار

فقط در یک جمله میتوان به توصیف گلکسی اس ۲۱ اولترا پرداخت و آن هم این است که این گوشی یک نیروگاه عظیم تکنولوژی است.

اگر می توانستید یک لیست علاقه مندی ها و انتظارات خود از یک گوشی را فراهم کنید، با این گوشی شما می توانید همه یا دست کم حداکثر ویژگی های مورد انتظار خود را تیک بزنید.

مشخصات کلیدی این گوشی شامل یک صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده بسیار قدرتمند مند اسنپ دراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ در کنار ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از قلم S-Pen، اشتراک گذاری به وسیله تکنولوژی UWB (پهنای باند وسیع)، وای فای نسخه ۶E و خیلی امکانات دیگر می شود.

البته گفتنی است که دیگر خبری از جایگاه کارت میکرو اس دی و وجود شارژر در بسته بندی محصول نیست.

این مسئله اجتناب ناپذیر بوده و متاسفانه کاری هم درباره آن نمی توان کرد. این مسیری است که کمپانی اپل به بهانه حفظ محیط زیست شروع کرده، و به دنبال آن بقیه شرکت ها نیز کم کم به سمت آن خواهند رفت.

چیزی که سامسونگ را از بقیه برندها متمایز می سازد این است که این شرکت با حذف شارژر، ویژگی های هیجان انگیز جدیدی را به خانواده جدید اس ۲۱ اضافه کرده است. به خصوص در قسمت دوربین که در گلکسی S21 اولترا ما شاهد تغییرات چشمگیری هستیم. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

دوربینی با دو لنز تله فوتو

درست مثل اس ۲۰ اولترا، اس ۲۱ اولترا نیز دارای یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی است. البته سنسور های این لنز با نسخه سال قبل متفاوت است. همانطور که در نسخه سال پیش شاهد اولین زوم فضایی صد برابری بودیم، تعجبی ندارد که اس ۲۱ اولترا نیز از آن بهره می برد اما اینطور که معلوم است، این بار با تغییرات اساسی روبرو هستیم. گلکسی اس ۲۰ برای دستیابی به زوم صد برابری از یک لنز تله فوتو چهار برابری و ده برابری هیبریدی استفاده می کند. البته این زوم، مشکلاتی را نیز به همراه داشت که اگر دست کاربر کمی می لرزید، تصویر خروجی کاملا بی استفاده بود، به هم می ریخت و حالت کارتونی به خود می‌گرفت.

اما در گلکسی اس ۲۱ اولترا این موضوع تغییر کرده و دلیل آن استفاده از دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی است که از فناوری پیکسل دوگانه بهره می برند. یکی از این لنز ها از زوم سه برابری اپتیکال و دیگری از زوم ده برابری اپتیکال بهره می برند که با توجه میزان زوم، دوربین بین لنز ها سوئیچ می شود. وقتی میزان زوم به حداکثر می رسد، دوربین گوشی از هردو این لنز ها برای بالا بردن کیفیت زوم استفاده می کند. اضافه کردن لنزی با توانایی زوم ده برابری باعث می شود که بزرگ نمایی صد برابری، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سال قبل داشته باشد.

قفل شدن زوم

هردو لنز تله فوتو این گوشی از لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می برند که می تواند یک کمک بزرگ برای زمانی باشد که از از زوم حداکثر استفاده می شود. این یکی از مسائل پر حاشیه اس ۲۰ اولتراست که این قابلیت را زیر سوال برده بود؛ بدین ترتیب که در زمان استفاده از حداکثر زوم، تصاویر خروجی بسیار تار بودند و حالت کارتونی شکلی داشتند. اما امسال این مسئله به لطف ویژگی قفل کردن زوم گلکسی S21 اولترا حل شده. این قابلیت به کمک هوش مصنوعی، باعث می شود که ویدئو های ضبط شده با این گوشی به حالتی در آیند که در زمان ضبط، انگار شما درحال استفاده از تریپاد هستید. البته این مسئله نیاز به تست هایی دارد که در آینده درباره آن صحبت خواهیم کرد. اما به طور کلی می دانیم که حالت لرزشگیر دوربین این گوشی، بهبود های چشمگیری را به خود دیده است.

در بررسی های اولیه انجام شده مشخص شد که بهبود های اعمال شده توسط سامسونگ، تغییرات اساسی را در این محصول به وجود آورده است.

حالت دایرکتور ویو، ولاگر ویو و فیلم برداری ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

سه ویژگی جذاب فیلم برداری این گوشی باعث می شود که بتواند بهترین انتخاب برای ضبط فیلم هایی با حالت های مختلف باشد.

اول اینکه تمام لنز های این گوشی و حتی دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی آن، فیلم برداری با کیفیت ۴k با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کاربر محیا می کند که به همراه ویژگی های دیگر فیلم برداری که در این بخش درباره آن ها صحبت می کنیم، می تواند یک پکیج عالی برای فیلم برداری بدون افت کیفیت باشد.

دوم اینکه با استفاده از قابلیت دایرکتور ویو که آرزوی هر کارگردان است، کاربر می تواند یک پیش نمایش زنده از هر لنز و حتی دوربین سلفی در عین ضبط فیلم داشته باشد که به راحتی و بدون توقف ویدئو، بتواند بین آنها سوئیچ کند. بنابراین وقتی از درحال ضبط ویدئو هستید و می خواهید برای مثال از لنز اولترا واید به تله فوتو بروید، هیچ مانعی برای شما وجود نخواهد داشت.

پیش نمایش زنده از هر لنز به شما می تواند نشان دهد که در لحظه انتخاب کدام لنز برای صحنه مورد نظر بهتر است. این مسئله می تواند سرنوشت استفاده شما از فیلم برداری با یک گوشی را تغییر دهد.

و در آخر حالت ولاگر که به شما این امکان را می دهد که لحظات به یاد ماندنی خود را با هر لنزی که میخواهید ثبت کنید و در عین حال دوربین سلفی هم عکس و العمل های شما را ضبط می کند. البته ما این قابلیت را در گوشی های دیگر هم دیده بودیم اما چیزی که این محصول را متمایز می کند، سخت افزار قدرتمند آن است که می تواند در لحظه با دوربین پشت و جلو به طور همزمان فیلم های با کیفیت ۴k و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کند!

نهایتا، گلکسی S21 اولترا همراه با پشتیبانی اس پن

بله! درست متوجه شدید. گلکسی اس ۲۱ اولترا از اس پن نیز پشتیبانی می کند. البته برخلاف سری نوت، در این گوشی جایگاهی برای قلم وجود ندارد و اس پن برای این گوشی نقش لوازم جانبی را بازی می کند. این قابلیت فقط مخصوص مدل اولترا از خانواده اس ۲۱ است که خرید آن به صورت جداگانه می باشد. باید توجه داشت که تمام قابلیت های اس پن که در سری نوت شاهد آنها هستیم در اس پن این گوشی وجود ندارد، اما باز هم اینکه شما در این گوشی از این قلم استفاده کنید یک ویژگی بسیار کاربردی برای علاقه مندان به حساب می آید.

این هم از پنج دلیل برای خرید S21 Ultra که اعضای دیگر این خانواده جدید از آن بهره مند نیستند.

این گوشی از اواسط بهمن الی اسفند برای علاقه مندان در بازار ایران موجود خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.