رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در ۳ روز

متخصصان تغذیه می‌گویند می‌توان با پیروی از رژیم غذایی نظامی، در کوتاه مدت وزن خود را کاهش داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزن کم کردن یکی از رویا‌های بسیاری از افراد چاق است که پیروی از رژیم غذایی خاص و نیز افزایش تحرک و ورزش کردن، اصلی‌ترین راهکار‌ها برای این امر است. برخی برای کاهش وزن رژیم غذایی گیاهی را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر از آب درمانی بهره می‌جویند. در این میان، یکی از رژیم‌های غذایی رایج برای کاهش وزن در جهان، “رژیم غذایی نظامی” است.

رژیم غذایی نظامی یک رژیم غذایی کم کالری است که برای کاهش وزن افراد در کوتاه مدت تنظیم شده است. متخصصان می‌گویند پیروی از این رژیم ۳ روزه می‌تواند در یک هفته باعث کاهش وزن ۴.۵ کیلوگرمی شما شود.

برخلاف نام آن، رژیم غذایی نظامی ارتباطی با نظامیان یا اردوگاه‌های آموزش سربازی ندارد. در این رژیم غذایی فرد به مدت ۳ روز به میزان قابل توجهی از حجم کالری دریافتی خود کم می‌کند. سپس برای ۴ روز بعدی (یک هفته کامل) فرد نیازی به پیروی از آن ندارد. تحقیقات نشان داده است پایبندی درست به این رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش وزن ۱۳ کیلوگرمی فرد در یک ماه شود.

افراد طی ۳ روز نخست باید از مصرف مواد غذایی پرانرژی و چرب خودداری کرده و زیر ۱۵۰۰ کالری انرژی دریافت کنند. در چهار روز دیگر نیز فرد باید از زیاده روی در مصرف غذا و نیز مصرف کالری زیاد خودداری کرده و تحرک خود را افزایش دهد.

گرچه این رژیم غذایی دست آورد‌های کوتاه مدتی در کاهش وزن دارد، اما برای تمامی افراد توصیه نمی‌شود. برای مثال افراد مبتلا به دیابت به دلیل کاهش سریع قند خون نباید از این رژیم پیروی کنند. همچنین پیروی از رژیم غذایی کم کالری برای افراد بالای ۵۰ سال می‌تواند خطرناک باشد.

از جمله مواد غذایی مجاز در این رژیم غذایی می‌توان به سیب، موز، نان کامل، هویج، پنیر، قهوه، تخم مرغ، گریپ فروت، ماست یونانی، حبوبات، بستنی، گوشت، کره بادام زمینی، چای و ماهی تن اشاره کرد. همچنین در این رژیم غذایی نمی‌توانید از شیرین کننده‌های مصنوعی، کره، خامه، آب میوه، شیر، پرتقال، شکر و ماست (به جز ماست یونانی) استفاده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.