رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۷۴ هکتار از جنگل ها و مراتع گیلان دچار حریق شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۱۷۴ هکتار از جنگل ها و مراتع استان با ۱۱۱ مورد حریق طی هفته گذشته تا دیشب دچار آتش سوزی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد قربانی لرد اظهار داشت: هفته گذشته طی ۸۱ فقره حریق، ۱۴۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان گیلان به دلیل وزش باد گرم دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته نیز ۳۰ فقره حریق در جنگل ها و مراتع گیلان به دلیل وزش شدید باید گرم اتفاق افتاد، اضافه کرد: در این مدت نیز ۳۴ هکتار از جنگل ها و مراتع استان دچار حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان یادآور شد: این آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع شهرستان های مختلف از جمله آستارا، تالش، رشت، شفت، رودبار، رودسر، سیاهکل، ماسال و رضوانشهر به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه آتش سوزی ها سطحی بوده و به تنه درختان آسیب نرسید، خاطر نشان کرد: در این آتش سوزی ها برگ های زیر درختان، خار و خاشاک و درختان پوسیده دچار حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به این که تا شامگاه گذشته همه حریق ها اطفاء و مهار شد افزود: هم اکنون در جنگل ها و مراتع استان حریق نداریم.

سرهنگ قربانی لرد با بیان اینکه در اطفاء و مهار حریق در جنگل ها و مراتع گیلان دستگاه های مختلف پای کار بودند، خاطر نشان کرد: تمام نیروها از جمله نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و مردمی همکاری کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مورد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.