رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پژو ۵۰۸ اسپرت با ۳۵۵ اسب بخار معرفی می شود

تاسیس یک زیرشاخه لوکس و یک زیرشاخه اسپرت، بخشی از روند خودروسازی در کشورهای صنعتی جهان است و بسیاری از برندها همچون مرسدس بنز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودروبانک، بی ام و نیز تولید خودروهای اسپرت خود را به زیرشاخه M‌ سپرده و برای تولید خودروهای لوکس رولزرویس را خریداری کرده است. حال به نظر می‌رسد خودروساز فرانسوی پژو نیز علاقه دارد تا زیرشاخه‌ای اسپرت راه‌اندازی کرده و از تمامی خودروهایش نسخه‌ای اسپرت را نیز روانه بازار کند.

این خبر را ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو در گفتگو با خبرگزاری بریتانیایی اتواکسپرس بیان کرد. وی افزود در آینده نزدیک به ازای هر مدل پژو، نسخه‌ای اسپرت و های پرفورمنس نیز به بازار عرضه خواهد شد. این کار با عرضه پژو ۵۰۸ اسپرت آغاز خواهد شد که به صورت رسمی پژو ۵۰۸ PSE نام گرفته است و نقش قوی‌ترین خودرو جاده‌ای پژو را برعهده خواهد داشت. پژو ۵۰۸ PSE از ترکیب موتور توربوشارژر ۱.۶ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌کنند. شتاب صفر تا صد پژو ۵۰۸ PSE حدود ۵.۲ ثانیه برآورد می‌شود.

فقط چند روز پس از ادغام دو گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر تحت عنوان استلانتیس، مدل‌های اسپرت پژو روانه بازار خواهند شد. حیات برخی برندهای ضعیف این اتحاد همچون کرایسلر و لانچیا تحت ابهام قرار گرفته و مشخص نیست که فعالیت این دو برند پس از اتحاد پژو سیتروئن و فیات کرایسلر ادامه داشته باشد یا خیر اما به نظر می‌رسد پژو از چنین اتحادی به شدت سود خواهد برد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.