رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

به بهانه تولد رضا میرکریمی

رضا میرکریمی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران ۵۴ ساله شد.

اینتیتر – آواسپهر؛ رضا میرکریمی از جمله کارگردانان هوشمند و منحصر به فرد سینمای ایران است. این کارگردان تاکنون آثار بی نظیری را خلق و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. به جرات می توان گفت استفاده از موسیقی جذاب یکی از ویژگی های برجسته فیلم های میرکریمی است. به گونه ای که، وقتی نام یکی از فیلم های او را می شنویم، ابتدا موسیقی اش در ذهنمان جاری می شود، سپس باقی عناصر فیلم را به یاد می آوریم.

رضا میرکریمی زاده ۸ بهمن ۱۳۴۵ در تهران است. وی در رشته گرافیک پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده است. میرکریمی کارش را در سال ۱۳۶۶ با ساخت فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری برای او آغاز کرد. وی اولین فیلم سینمایی بلند خود را در سال ۱۳۷۸ کارگردانی کرد.

به بهانه تولد رضا میرکریمی به معرفی آثار او می پردازیم.

به بهانه تولد رضا میرکریمی

کودک و سرباز اولین ساخته میرکریمی است. این فیلم پروانه زرین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۱۳۷۸ را به دست آورد.

وی فیلم زیر نور ماه را در سال ۱۳۷۹ ساخت. این فیلم موفق شد، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

اینجا چراغی روشن است سومین اثر این کارگردان است که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۱ را از آن خود کرد.

خیلی دور، خیلی نزدیک، فیلمی که با بازی زیبای مسعود رایگان در سال ۱۳۸۳ در سینماها اکران و به عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر آن دوره برگزیده شد.

میرکریمی در سال ۱۳۸۶ فیلم به همین سادگی را کارگردانی کرد و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

یه حبه قند اثر دیگری از میرکریمی است که در سال ۱۳۸۹ روانه سینماها شد.

خسته نباشید، امروز، دختر و قصر شیرین از دیگر آثار این کارگردان به نام هستند.

به بهانه تولد رضا میرکریمی

تحریریه این تیتر، زادروز رضا میرکریمی، کارکردان صاحب سبک سینمای ایران را به اهالی سینما تبریک می گوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.