رهایی قاتل از قصاص با گذشت اولیای دم

معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف، روحانیون و بزرگان بخش لاران یک فقره پرونده قتل در شهر هارونی با صلح و سازش و رضایت اولیای دم خاتمه یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، کرم شیخ‌پور گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف، روحانیون و بزرگان بخش لاران یک فقره پرونده قتل در شهر هارونی با صلح و سازش و رضایت اولیای دم خاتمه یافت.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در پی وقوع یک درگیری در سال ۱۳۹۵ شخصی در شهر هارونی از توابع بخش لاران در استان چهارمحال و بختیاری مرتکب جنایت قتل عمد شد که این شخص پس از چهار سال با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره ما گاهی ممکن است اختلافاتی به وجود آید که منجر به حادثه‌ای غیر قابل جبران شود، افزود: در این راستا دستگاه قضایی جهت حفظ نظم و اجرای عدالت در جامعه برای هر جرمی مجازاتی را در نظر گرفته و فرد خاطی را متناسب با جرم ارتکابی مجازات می‌کند.

شیخ‌پور ادامه داد: بدون شک هیچ کسی دوست ندارد که به خاطر لحظه‌ای غفلت زندگی‌اش را بر باد دهد و واقعه جبران‌ناپذیری را رقم بزند اما همگان باید بدانند که هر جرمی تاوانی دارد.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری افزود: اما در این میان آنچه که مهم و ارجح است رعایت حقوق شهروندی و انجام گذشت و فداکاری است که می تواند لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کند و راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: اوج انسانیت و سعه صدر آن است که خانواده و افرادی­ که قربانی یک عمل مجرمانه گردیده‌اند با عفو و گذشت، از حق قانونی و شرعی خود برای مجازات فرد مجرم بگذرند و زندگی دوباره‌ای را به او ببخشند.

شیخ‌پور ادامه داد: در دین مبین اسلام قتل گناهی کبیره و مستوجب مجازات است اما صاحبان حق و اولیای دم به عفو و گذشت سفارش شده‌اند چرا که لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.

وی در پایان با تقدیر از خانواده فداکار مقتول اقدام نیک و ارزشمند ایشان را دارای اجر و ثوابی ارزشمند نزد خداوند متعال دانست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.