سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپل ضعیف‌تر از سامسونگ

اپل همیشه سعی در رونمایی از دستگاه‌های خود با برتری بیشتر نسبت به گوشی‌های هوشمند دیگر داشته است با این وجود ظاهرا امسال با رونمایی از iPhone 12S شاهد ضعیف بودن سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپل نسبت به نمونه‌های سامسونگ خواهیم بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از سخت افزار، از این رو اپل سعی دارد تا هرچه زودتر یک راه حل برای کامل کردن سنسور اثر انگشت خود پیدا کند. طبق شایعات سال ۲۰۲۱ زمان رونمایی از سری iPhone 13 بود اما ظاهرا این اسم گذاری برای سال آینده خواهد بود و دوباره شاهد برگشت S به نام گوشی‌های آیفون هستیم. بنابر آخرین اخبارهای منتشر شده، کمپانی اپل امسال از iPhone 12s رونمایی خواهد کرد و عدد ۱۳ را احتمالا برای سال آینده در نظر خواهد گرفت.

بر اساس گفته روزنامه The Wall Street Journal آیفون ۱۲s هم از سنسور اثر انگشت و هم از Face ID استفاده خواهد کرد تا بتواند ترکیب کاملی از ورودی امنیتی را برای گوشی شما به همراه داشته باشد. اما درحال حاضر تنها راه استفاده اپل از سنسور اثر انگشت، خرید سنسورهای کمپانی کوالکام است. درحال حاضر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپل هنوز به نمونه اولیه خود نزدیک نشده است و از این رو کمپانی اپل مجبور به خرید این مورد از کمپانی‌ کوالکام است.

درحال حاضر نسخه دوم سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام با بزرگتر شدن سطح شناسایی اثر انگشت در کنار سرعت بو ضریب امنیتی بیشتر رونمایی شده است و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار سال ۲۰۲۱ این مورد را به عنوان یکی از گزینه‌های پیشفرض خود در نظر خواهند گرفت. اما این مورد برای سامسونگ مقداری فرق می‌کند.

سامسونگ از تکنولوژی مخصوص به خود با نام UltraSonic در کنار سنسور کوالکام استفاده می‌کند تا بتواند ضریب امنیتی را از حالت پایه خود چندین برابر بالاتر ببرد. از این رو با ارسال پالش به سطح انگشت، اثر انگشت شما خوانده خواهد شد. با انجام اینکار در صورتی که انگشت شما خیس یا کثیف باشد بازهم قادر به بازکردن قفل دستگاه خود خواهید بود. اما با توجه به اینکه این مورد اختصاصی برای کمپانی سامسونگ است، اپل قادر به استفاده از آن نیست و همین موضوع باعث خواهد شد تا سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپل برای آیفون ۱۲ اس ضعیف‌تر از گلکسی اس ۲۰ و دیگر سری‌های این خانواده باشد. البته سرعت شناسایی این سنسور اصلا پایین نخواهد بود و می‌توانید انتظار عملکرد یکسان این سنسور با نمونه‌های iPhone SE 2020، مک بوک‌های اپل در کنار آیپد را داشته باشید.

همچنین روزنامه WSJ نرخ بروزرسانی آیفون ۱۲S را نیز طبق نظریه‌های خود مشخص کرده است. به گفته این روزنامه نسخه‌های Pro و بالاتر سری آیفون ۱۲ اس به احتمال زیاد از نمایشگر LTPO OLED سامسونگ با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهند کرد. با انجام اینکار در صورتی که ظرفیت باتری این دستگاه‌ها افزایش چشم گیری نیز نداشته باشد بازهم شاهد عملکرد باتری بهتری نسبت به فعال بودن همیشگی نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز هستیم.

در کنار این مورد دوربین زوم پریسکوپ احتمالا امسال در آیفون ۱۲s استفاده شود. بیشترین نرخ زوم اپتیکال در این لحظه برای آیفون ۱۲ پرو مکس با زوم ۲.۵ برابر در بین تمام گوشی‌های آیفون است و احتمالا امسال زوم اپتیکال ۵ یا ۱۰ را مشاهده خواهیم کرد. ولی نمایشگر و دوربین پریسکوپ تنها موارد گفته شده نیستند و نسخه یک ترابایتی این دستگاه نیز احتمالا برای رقابت با گوشی‌های کنونی سامسونگ حضور پیدا خواهد کرد. در کنار این مورد اپل به احتمال خیلی کمی به طور کامل پورت شارژ خود را حذف کند. از این رو برای شارژ دستگاه خود تنها باید از شارژ بی‌سیم استفاده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.