همکاری اپل با کیا برای تولید خودروی الکتریکی

پس از سال‌ها عدم قطعیت، به نظر می‌رسد اولین تلاش اپل برای ورود به صنعت خودرو به بار نشسته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، این غول تکنولوژی به منظور تولید خودرو خواهان همکاری با یک خودروساز بوده و این موضوع را به تأسیس کارخانه خود ترجیح می‌دهد زیرا اپل تجربه‌ای در زمینه تولید خودرو ندارد. ظاهراً اپل می‌خواهد با هیوندای همکاری کند اما ماه پیش برخی خبرگزاری‌ها مدعی شده بودند کیا مسئول این پروژه شده زیرا هیوندای می‌خواهد روی زیربرند خود یعنی آیونیک تمرکز کند.

اولین محصول زیر برند آیونیک یعنی مدل ۵ این ماه معرفی خواهد شد. یکی از رسانه‌های کره‌ای گفته که توافق احتمالی بین اپل و کیا طی هفته‌های آتی نهایی می‌شود.

این رسانه مدعی شده اپل در حال سرمایه‌گذاری ۴ تریلیون وون (۳.۶ میلیارد دلار) است تا به منظور تولید خودروهای الکتریکی با کیا همکاری کند. در نتیجه این اخبار سهام کیا موتورز افزایش ۱۴.۵ درصدی داشت که از سال ۱۹۹۷ تاکنون بی‌سابقه می‌باشد. اگر این توافق نهایی شود اپل اقدام به تولید خودرو در تأسیسات کیا در جورجیا خواهد نمود.

انتظار می‌رود این توافق در ۱۷ فوریه به دست آید و به دنبال آن محصولات اپل در سال ۲۰۲۴ و با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاهی در سال عرضه شوند. کیا از اشاره به همکاری احتمالی با اپل خودداری کرده است. البته توسعه خودروی جدید اپل در مراحل اولیه بوده و منابع نزدیک گفته‌اند عرضه خودروی الکتریکی و خودران اپل حداقل ۵ سال طول خواهد کشید.

خودروی اپل وقتی وارد خط تولید شود از تکنولوژی‌های بسیار زیاد از جمله سیستم‌های خودران پیشرفته سود خواهد برد. به لطف طراحی باتری مونوسل، خودروی اپل شعاع حرکتی بی‌رقیبی خواهد داشت. همچنین پتنت های ثبت شده نشان می‌دهند اپل در حال توسعه شیشه جلوی هوشمند و تکنولوژی تیره شدن خودکار شیشه می‌باشد.

اگر طراحی محصول اپل نیز به خوبی برخی محصولات کیا باشد شاید با خودرویی طرف شویم که قواعد بازی در زمینه خودروهای الکتریکی را تغییر دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.