رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویژگی جدیدی در نسخه بتای iOS 14.5 کشف شد

هفته گذشته اعلام شد که نسخه بتای ios.۱۴.۵ اپل به کاربران امکان می‌دهد قفل آیفون‌های خود را با وجود ماسک از طریق «فیس آی دی» باز کنند، اکنون با گذشت تقریبا یک هفته، تعدادی از کاربران با استفاده از نسخه بتا تغییر دیگری را کشف کرده اند که با به روزرسانی به دست آمده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از انتخاب، وقتی کاربران از سیری می‌خواهند یک موسیقی جدید را پخش کند، سیری اکنون از شما می‌پرسد که می‌خواهید در کدام برنامه آن را اجرا کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید سیری را همیشه با برنامه شخص ثالثی ببینید، که به عنوان پیش فرض تنظیم می‌کنید.

این امکان، تا پیش از این هرگز در iOS امکان پذیر نبود. این ویژگی هنوز در مرحله بتا است، بنابراین کاربران در Reddit گزارش می‌دهند که این ویژگی گاهی اوقات باگ دارد، برای مثال برخی کاربران متوجه شده اند که این برنامه آهنگ مشخصی را در اسپاتیفای پخش می‌کند و درخواست دسترسی به داده‌ها از اسپاتیفای را می‌دهد، اما هنگام گفتن “پخش برخی از موسیقی ها”، سیری به طور پیش فرض با اپل موزیک عمل می‌کند.

افزون بر این ها، گزینه‌ای برای دسترسی به این ویژگی وجود ندارد و برای برخی کاربران بخش موسیقی طور پیش فرض با “اپل موزیک” کار می‌کند. برخی از کاربران حتی گزارش کرده اند که سیری فقط برای یک بار درخواست اسپاتیفای، حتی با نصب اپل موزیک و داشتن یک حساب فعال، از اسپاتیفای به طور پیش فرض استفاده کرده است.

با iOS ۱۴، اپل شروع به پیشنهاد دادن به کاربران برای انتخاب نامه‌های پیش فرض شخص ثالث و مرورگر‌ها کرد. به نظر می‌رسد این تغییرات نتیجه تحقیقات ضد اعتماد اپل است که طی چند سال گذشته ایجاد شده است. اپل متهم شد که از قوانین و هزینه‌های اپ استور خود برای انحصار برنامه‌ها و خدمات اپل بر روی سرویس‌هایی از اشخاص ثالث گرفته تا پایگاه کاربری خود استفاده کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.