رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شانس کدام تفکر برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر است؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همه کسانی که حضورشان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ محتمل است، باید به وحدت جریان خود دقت کنند. تعدد حضور نامزدهای ولایی و انقلابی، عرصه را برای توفیق در انتخابات کم می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی در مورد انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: کشور ایران در این برهه از زمان علی رغم همه پیشرفت‌ها، مشکلاتی دارد که باعث رنج مردم ایران شده است. دیوان سالاری غیرضروری و مشکلات معیشتی و اقتصادی دو مشکل کنونی ایران است که با قرار گرفتن در شرایط بیماری کرونا و تحریم وضعیت را پیچیده کرده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار همه مردم، مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام این است که انتخابات ۱۴۰۰ فضای جدیدی برای ارائه راهکارهای عملیاتی برای مشکلات مذکور باشد و این راهکارها باید ملموس و فکر شده باشد.

سرمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با انتخابات ۱۴۰۰ گفت: به نظرم، همه کسانی که در حال و هوای نامزدی برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند، با تمسک به بیانیه گام دوم و منویات مقام معظم رهبری به این فکر کنند که چقدر می‌توانند مهم‌ترین مفاد این بیانیه را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی را بشناسند، گفت: به نظرم نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ با ارائه راهکار در جهت کارآمدی نظام سیاسی – اداری می‌توانند مردم را پای صندوق رأی بیاورند. حضور حداکثری مردم منوط به امید به آینده است. دیدگاه رهبری مبنی بر دولت جوان، ولایی و انقلابی ملاک امید به آینده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: همه کسانی که حضورشان در عرصه انتخابات محتمل است، باید به وحدت جریان خود دقت کنند. تعدد حضور نامزدهای ولایی و انقلابی، عرصه را برای توفیق در انتخابات کم می‌کند. ما باید از رقیب‌هراسی فاصله بگیریم و سراغ نامزدی برویم که برنامه عملیاتی برای همه حوزه‌ها داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه میزان توفیق کدام یک از جریان‌های سیاسی کشور در انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر است؟ گفت: من نمی خواهم به صورت مصداق وارد عرصه انتخابات شوم و بگویم که شانس پیروزی کدام شخص یا جریان بیشتر است، اما فکر می‌کنم که تفکری شانس بیشتری خواهد داشت که بر امور اجرایی کشور تسلط داشته باشد و بر بیانیه گام دوم توجه داشته باشد و توانمند، انقلابی، پاکدست و مردمی باشد.

سرمدی افزود: چهره‌هایی مثل آقایان علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، سردار دهقان و سعید محمد، محسن هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد چهره‌های موجه نظام هستند اما هیچ انگاره قطعی مبنی بر حضور این افراد وجود ندارد.

وی در پایان در مورد ارتباط بودجه ۱۴۰۰ و انتخابات امسال گفت: تلاش مجلس یازدهم در زمینه بودجه، در راستای عملیاتی و واقعی کردن درآمدها و هزینه‌ها بود. اگر این اتفاق در بودجه بیفتد، به نظر می‌رسد که هم دولت فعلی و هم دولت بعدی به راحتی می‌توانند این بودجه را اجرایی و از خلال آن مشکلات مردم را حل کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.