هنر سینما به پایین ترین جایگاهش یعنی ایجاد محتوا تنزل پیدا کرده است!

مارتین اسکورسیزی در یک مقاله بلندبالا درباره فدریکو فلینی بدون اشاره به فیلم های مارول، به وضعیت سینمای جهان در این سالها انتقاد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مووی مگ، مارتین اسکورسیزی در یک مقاله بلندبالا درباره فدریکو فلینی که روز سه شنبه ۱۶ فوریه در مجله هارپر منتشر شد بار دیگر به سرزنش فیلم های تجاری پرداخت. البته در هیچ جای این مقاله اسکورسیزی مشخصا به فیلم های مارول اشاره نکرده است.

اسکورسیزی در این مقاله با نام «استاد» از پرونده فیلمسازی فلینی برای یک بحث و بررسی استفاده می کند.

او در این مطلب این سوال را مطرح می کند که چرا امروزه جادوی سینما در میان هجوم فیلم های منتشر شده استودیوهای فیلمسازی و سرویس های استریم گم شده است.

کارگردان «گاو خشمگین» البته اعتراف می کند که سرویس های استریم برای شغل او و حرفه اش مفید بوده اند؛ بدون نتفلیکس «مرد ایرلندی» وجود نداشت و احتمالا بدون اپل «قاتلان ماه کامل» هم در کار نبود. ام [اما] اسکورسیزی در این مقاله می نویسد: هنر سینما به طور سیستماتیک افول کرده، به حاشیه رانده شده و خوار و خفیف شده است و نیز به پایین ترین ویژگی اش یعنی ایجاد «محتوا» تنزل پیدا کرده است.

کارگردان «رفقای خوب» در ادامه این مطلب می نویسد: تا ۱۵ سال پیش واژه «محتوا» تنها از زبان مردمی که درباره سینما در یک سطح جدی صحبت می کردند، شنیده می شد و این کلمه در مقابل کلمه «فرم» قرار داشت و با آن مقایسه می شد.

او می افزاید: اما به تدریج این کلمه از سوی افرادی که کمپانی های رسانه ای را در دست گرفتند و اغلب نیز چیزی درباره تاریخِ فرم هنری نمی دانند، مورد سواستفاده قرار گرفته است.

اسکورسیزی می گوید حالا کلمه «محتوا» به یک واژه تجاری برای همه آثار تصاویر متحرک تبدیل شده است. او اضافه می کند: یک فیلم دیوید لین، یک ویدیوی گربه، یک تبلیغ سوپرباول، یک دنباله ابرقهرمانی، یک اپیزود سریال.

اسکورسیزی معتقد است سینما و اهمیت آن در فرهنگ ما تغییر کرده است. او می گوید دیگر طرفداران سرسخت سینما مانند خودش نمی توانند به کسب و کار سینما دلگرم باشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.