رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مروری بر کارنامه سینمایی گلاره عباسی

گلاره عباسی از جمله این بازیگران است که نقش اول یا حاشیه‌ای برایش تفاوتی ندارد و تمام تلاش خود را دارد تا بهترین بازی را به نمایش بگذارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، بازیگران کمی هستند که فارغ از حاشیه و سر و صدا تنها به نقش‌آفرینی خود فکر کنند. گلاره عباسی از جمله این بازیگران است که نقش اول یا حاشیه‌ای برایش تفاوتی ندارد و تمام تلاش خود را دارد تا بهترین بازی را به نمایش بگذارد و با همین شیوه توانست در جشنواره فجر ۹۹ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

گلاره عباسی از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ و فارغ‌التحصیل معماری از دانشکده هنر است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم «یک گزارش واقعی» شروع کرد. پس از آن در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی از جمله «شیار ۱۴۳»، سریال «نون و ریحون»، «حیرانی»، «شیدایی»، «مهرآباد»، «تکیه بر باد» بازی کرد. برخی از بازی‌های گلاره عباسی را مرور می‌کنیم.

ابلق

ابلق فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار است که عباسی برای بازی در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند. تهیه کنندگی کار بر عهده محمدحسین قاسمی بوده و بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و مهران احمدی از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاچی را نیز به دست آورد. در نشست رسانه‌ای فیلم «ابلق» پس از نمایش فیلم در جشنواره فجر مشخص شد که بازیگران این فیلم برای ایفای نقش تغییرات فیزیکی بزرگی داشته‌اند. گلاره عباسی در همین رابطه اعلام کرد که با افزایش وزن ۱۰ کیلویی خودش را آماده ایفای نقش کرده است.

شهرزاد

سریال پرطرفدار شهرزاد از جمله سریال‌هایی بود که هر بازیگر نقش خود را به خوبی بازی کرد. گلاره عباسی با بازی در سریال شهرزاد اولین کار خود در شبکه نمایش خانگی را آغاز کرد وآن چنان در این سریال خوب بازی کرد که توانست با بازی‌اش لج هر تماشاگری را دربیاورد. او در این سریال نقش اکرم مستخدم خانه بزرگ آقا را بازی می‌کند که به طور پنهانی با قباد دیوان سالار رابطه دارد و از او یک فرزند به دنیا می‌آورد. او درباره سریال شهرزاد گفته بود: «خوشبختانه کار در شبکه نمایش خانگی را با سریال شهرزاد که بسیار پرمخاطب بود، شروع کردم. به همین دلیل شهرزاد برای من لذت بخش و پرخاطره بود و خیلی از کار کردن در این رسانه لذت بردم.»

شیدایی

شهرت گلاره عباسی از سریال شیدایی شروع کرد. شیدایی به کارگردانی محمدمهدی عسگر پور در سال ۱۳۹۰ ساخته و در همان سال از شبکه سوم سیما پخش شد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. داستان این سریال درباره پسری به نام طاها است که بیماری قلبی دارد و عاشق دختری به نام لیلا با بازی گلاره عباسی می‌شود. طاها قبلا یک بار ازدواج کرده و از ازدواج قبلی‌اش یک دختر دارد ولی از این ماجرا چیزی به لیلا نگفته و این موضوع مسائل و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می‌آورد.

شیار ۱۴۳

چندسالی است که عباسی در فیلم‌های ساخته نرگس آبیار بازی می‌کند. شیار ۱۴۳ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار بود که عباسی نیز بازیگر آن بود. در متن فیلم، شیار ۱۴۳ یکی از محدوده‌هایی است که در منطقه جنگی؛ برای مین یابی و یافتن اجساد کشته شدگان در جنگ مورد تفحص و کاوش قرار می‌گیرد. داستان این فیلم درباره پسری جوان به جبهه رفته‌است. مادر او در نبود پسرش روزهای تلخی را می‌گذراند و منتظر است که او روزی از جبهه بازگردد. او نمی‌داند پسرش اسیر شده یا در جنگ کشته شده‌است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.