رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان

در این مقاله از سری مقالات مجله همراه مکانیک، خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی بازار خودروی ایران را بررسی می‌کنیم، پس اگر قصد خرید خودرویی با این بودجه دارید با ما همراه باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از همراه مکانیک، خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان حال حاضر بازار ایران به شرح زیر است:

دانگ فنگ اچ سی کراس مدل ۹۷

برلیانس H330 مدل ۹۷

رنو مگان ۲ لیتری اتوماتیک مدل ۹۱

زوتی آریو ۱.۶ اتوماتیک مدل ۹۶

لیفان X60 اتوماتیک مدل ۹۵

آریزو ۵ دنده‌ای لاکچری مدل ۹۵

پارس اتوماتیک مدل ۹۹

البته فهرست خودرو‌های با این بودجه یقیناً مفصل‌تر است اما در این مقاله به بررسی خودرو‌های مدل ‌بالاتر پرداخته‌ایم.

دانگ فنگ اچ سی کراس مدل ۹۷

اولین گزینه فهرست خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان، دانگ فنگ H30 Cross مدل ۹۷ است. خودرویی که به‌دلیل مزیت اتومات بودن و برخورداری از آپشن‌های رنگارنگ در کلاس خود، از همان ابتدای عرضه مورد توجه قرار گرفت و فروش بسیار خوبی تجربه کرد.

این خودرو، موتوری TU5 دارد که باعث شده است خیال خریداران درمورد تامین قطعات بخش فنی کاملا راحت باشد، علاوه ‌بر این اچ سی کراس مانند سایر هم‌وطنان خود، در بخش امکانات و تجهیزات رفاهی، بسیار خوب ظاهر شده است.

چنین موضوعی در کنار فضای کابین جادار این خودرو، باعث شده است H30 Cross به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای سفر‌های جاده‌ای مطرح شود. صفحه‌ نمایش ۵/۶ اینچی به همراه سیستم مسیریاب، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دید عقب و سانروف بخشی از تجهیزات این کراس‌اوور کوچک ایران ‌خودرو است. صندلی‌های عقب اچ سی کراس تاشو هستند و حجم صندوق ۴۱۷ لیتری آن‌را به ۱۱۳۷ لیتر تبدیل می‌کند که مزیت مهمی برای یک سفر جاده‌ای دو نفره محسوب می‌شود. در مجموع این خودرو در سطح و کلاس خود، خودرویی مطلوب و قابل‌قبول به ‌نظر می‌رسد.

برلیانس H330 1.65 مدل ۹۷

یکی دیگر از خودرو‌های حاضر در فهرست مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان، اتومات خوش‌چهره چینی، برلیانس H330 مدل ۹۷ است. این سدان چینی در کلاس اقتصادی، یکی از خودرو‌های خوب فهرست ۳۰۰ میلیون تومانی محسوب می‌شود. برلیانس H330 نیروی خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱۶۵۴ سی‌سی می‌گیرد که توانایی تولید ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر دارد. فضای کابین برلیانس H330 برای چهار سرنشین بزرگ‌سال کافی به نظر می‌رسد و حجم صندوق ۴۶۰ لیتری نیز انتظار سرنشینان برای سفر را به‌خوبی تأمین می‌کند.

در بخش امکانات، تجهیزاتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سانروف، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی به همراه سیستم رهیاب مجهز، سنسور دنده‌عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، برلیانس H330 را به یکی از برترین گزینه‌های فهرست پیشنهادی همراه مکانیک برای سفر تبدیل کرده است. در کل برلیانس H330 ارزش خرید بالایی دارد و بازار دست‌دوم ‌آن نسبت به سایر خودروهای چینی هم‌رده به‌واسطه تولید نسبتا طولانی‌مدت وضعیت بهتری دارد. هم‌چنین این خودرو برخلاف سایر خودروهای چینی مشابه، مشکلی برای سرویس‌دهی و تأمین قطعات یدکی ندارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید یک خودرو با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

رنو مگان ۲ لیتری اتوماتیک مدل ۹۱

سدان فرانسوی شرکت رنو، مگان ۲ لیتری اتوماتیک مدل ۹۱ دیگر گزینه حاضر در فهرست خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان است. این خودرو یکی از بهترین و موفق‌ترین محصولات تاریخ رنو در جهان به‌ حساب می‌آید که از سال ۲۰۰۶ به‌صورت وارداتی و از سال ۱۳۸۷ به‌صورت مونتاژی به خیابان‌های ایران نیز راه پیدا کرده است. ظاهر جذاب و ویژگی‌های فنی خوب، مگان را در همان بدو ورود به خودرویی محبوب تبدیل کرد و هم‌اکنون نیز نسخه‌های دست‌دوم آن در بازار خرید و فروش با استقبال خوبی مواجه است.

به‌عنوان یک گزینه پیشنهادی برای سفر، مگان خودرویی است با یک پیشرانه قوی و گیربکس خوب، مصرف سوخت اقتصادی و امکاناتی نظیر ایربگ راننده و سرنشین، سنسور باران، اتولایت، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن، دکمه استارت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک. سایز کابین مگان حتی برای افراد بلندقامت نیز مشکل‌ساز نیست و ارگونومی مناسب صندلی‌ها حتی در سفر‌های طولانی مانع خستگی سرنشینان می‌شود. از سویی دیگر سیستم تعلیق نرم مگان تا حد مناسبی پستی‌ و بلندی‌های جاده را جذب می‌کند و سواری تقریباً آرامش‌بخشی برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

لیفان X60 اتوماتیک مدل ۹۵

آخرین خودروی حاضر در فهرست کراس‌اوور‌های ۳۰۰ میلیونی، لیفان X60 اتومات مدل ۹۵ است. این خودرو یکی از اولین کراس‌اوورهای چینی مونتاژی در ایران بود که اولین‌ بار سال ۱۳۹۱ و با گیربکس دستی به خریداران عرضه شد. ۴ سال بعد لیفان X60 این بار با گیربکس اتومات به بازار خودرو وارد شد تا نیاز‌های اتومات سواران این کلاس را نیز پاسخگو باشد. اگر چه کابین لیفان ایکس ۶۰، کپی نه‌چندان جالبی از تویوتا راو ۴ است اما برای ۵ نفر بزرگ‌سال با اندام متوسط تقریباً مناسب به نظر می‌رسد. ارگونومی صندلی‌ها، سفرهای طولانی را برای سرنشینان آسان می‌کند و با تا شدن صندلی‌های عقب فضایی بیشتر از حجم ۴۰۵ لیتری صندوق در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

در بخش امکانات، لیفان X60 از تجهیزاتی نظیر سانروف دو حالته برقی، پورت برق ۱۲ ولت، آینه‌های جانبی برقی، اتولایت، نمایشگر لمسی ۶ اینچی به همراه رهیاب و دوربین عقب بهره می‌برد. در کل لیفان X60 خودرویی جادار و تقریباً معقول است اما با توقف تولید آن در تیرماه سال ۱۳۹۷، بازار دست‌دوم این خودرو افت قیمت کاملاً محسوسی داشت. حضور رقبایی با وضعیت خدمات پس از فروش بهتر، به‌مرور از رونق بازار خرید و فروش این ‌‌خودرو کاسته است.

آریزو ۵ دنده‌ای لاکچری مدل ۹۵

سدان چینی شرکت مدیران خودرو یعنی آریزو ۵ دنده‌ای لاکچری مدل ۹۵، دیگر خودروی فهرست خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان است. جدا از سایز مناسب کابین و صندلی‌های راحت برای سرنشینان آن‌چه به‌عنوان مزیتی مهم باعث حضور این خودرو در فهرست پیشنهادی خودروهای مناسب سفر شده است، پایداری و هندلینگ بسیار بالای آریزو ۵ است که حتی در سرعت‌های بالا نیز شما را ناامید نمی‌‌کند. این عملکرد خوب از یک سدان چینی در این سطح، حقیقتاً شگفت‌انگیز است و تا حدودی می‌تواند غم شتاب ضعیف اولیه و ثانویه خودرو نسبت به سایر رقبا را کم‌رنگ کند. این سدان خوش‌تیپ و جذاب، سواری قابل‌قبولی دارد و خدمات پس‌ از فروش مناسب آن نیز بی‌شک انتظارات مشتریان را برآورده می‌کند.

پژو پارس اتوماتیک ۹۹

و اما آخرین گزینه پیشنهادی همراه مکانیک در فهرست خودروهای مناسب سفر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان، پارس اتوماتیک ۹۹ است. این خودرو با شکل و شمایل قدیمی خود، همچنان یکی از بهترین بازار‌های دست‌دوم را در میان خودرو‌های این فهرست دارد. پژو پارس، علی‌رغم کیفیت ساخت نسبتاً پایین، استهلاک بالا، مصرف سوخت بالا و امکانات رفاهی تقریباً محدود یکی از موفق‌ترین محصولات داخلی به شمار می‌رود که بازار دست‌دوم پررونقی دارد به‌آسانی خرید و فروش می‌شود.

حقیقتاً در مقایسه خودروهای چینی با امکانات رفاهی بالا، پژو پارس حرفی برای گفتن ندارد. سایز مناسب کابین این خودرو، جلب اطمینان خریداران در طی سال‌های گذشته و خدمات پس از فروش در دسترس، این سدان سال‌خورده ایرانی-فرانسوی را در فهرست پیشنهادی ما جای ‌داده است. در بازار خودروهای دست‌دوم پژو پارس اتوماتیک ۹۹ انتخابی کم‌ریسک در مقایسه با رقبای چینی شناخته می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.