بارش ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها تا دوشنبه هفته آینده در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: از سه‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (جمعه) در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود که در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی برای فردا (شنبه) و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش برف و باران پیش بینی کرده است.

روز دوشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش بینی شده است.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت آن در شمال غرب، غرب، ‌سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

بر اساس اعلام این سازمان، امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد که این کاهش دما در شرق و جنوب شرق ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود و با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور احتمال یخبندان سطحی معابر نیز وجود دارد.

امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در برخی مناطق به ویژه زابل، توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در دامنه جنوبی البرز، نیمه شرقی کشور و برخی نقاط مرکز کشور برای امروز خبر داد.

بر اساس اعلام این سازمان، امروز بیشینه و کمینه دما در پایتخت نیز پنج درجه و منفی دو درجه خواهد بود.

همچنین امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۱۲ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان پیش بینی شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.