رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قبل از رفتن به دندانپزشکی از دهانشویه استفاده کنید

یک متخصص دندانپزشک بر استفاده از دهان شویه برای جلوگیری از ورود کرونا به بدن تاکید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از سیناپرس، دکترفاطمه احمدی متمایل اظهار کرد: شهروندان قبل از ورودبه دندانپزشکی وانجام کارهای درمانی بهتر است از دهان شویه های ضدعفونی کننده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دهان شویه ها انواع مختلف دارد ، خاطر نشان کرد: افرادی که نیاز به درمان های دندانی دارند قبل از انجام کار بهتر است از دهان شویه هایی که روی آنها عنوان ضدعفونی کننده درج شده استفاده کنند.

این دندانپزشک به اهمیت مرطوب نگه داشتن دهان اشاره کرد به سیناپرس گفت: دهان شویه از خشک شدن دهان و ورود ویروس به داخل بدن جلوگیری می کند ، اما در استفاده از دهان شویه نباید افراط کرد چرا که ممکن است رنگ دندان در صورت استفاده بیش از حد آن تغییر کند.

احمدی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دهان شویه در دسترس نباشد می توان از آب و آب و نمک برای مرطوب کردن دهان استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان بهتر است امور غیر ضروری دندانپزشکی را تا پایان پاندمی کرونا به تعویق بیاندازند، اظهار کرد: برخی شهروندان اموری مانند ترمیم و زیبایی دندان دارند، که توصیه می شود تا پایان پاندمی کرونا صبر کنند و سپس به دندانپزشکی مراجعه کنند.

این دندانپزشک تصریح کرد: در صورتیکه شهروندان نیاز به انجام کارهای ضروری دهان و دندان دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به امر درمان نیز بپردازند.
وی به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: در صورتیکه فردی دچار پوسیدگی دندان و سایر مصادیق باشد، بهتراست با رعایت پروتکل های بهداشتی به دندانپزشکی مراجعه کند چرا که در این شرایط به تعویق انداختن امر درمان به ضرر بیمار بوده و ممکن است بیماری پیشرفت کند و درمان سخت تر شود.

این دندانپزشک به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: دندانپزشکان هنگام مراجعه بیمار در حضور بیمار باید تمامی دستگاه ها و وسایل را ضدعفونی کنند تا بیمار با اطمینان خاطر به پزشک اعتماد کند.

وی تاکید کرد: در صورت وجود پنجره و تهویه حتما باید تهویه و پنجره ها باز باشد تا هوا در جریان باشد.

احمدی متمایل به عکس های رادیولوژی برای درمان دندان اشاره کرد و گفت: مراکز رادیولوژی نیز به موضوع کرونا توجه دارند و باید هنگام مراجعه بیمار برای عکسبرداری تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند و دستگاه های لازم را ضدعفونی کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.