رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها به دلیل رویکرد اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی عملکرد خود در برابر تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را نشان داد و تاب‌آوری کشور در برابر این تحریم‌های ظالمانه به خاطر رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری شنبه در بدو ورود به یزد در جمع خبرنگاران افزود: یزد برای همه ایرانیان به عنوان یک استان مهم و الهام بخش در زمینه‌های مختلف است و این استان از کانون‌های مهم توسعه، اقتصاد دیجیتال و صنایع دانش بنیان کشور است.

وی ادامه داد: یزد از پشتوانه های بزرگ و مهم ایران در زمینه توسعه وسازندگی است و به‌ عنوان یک استان صنعتی از پایگاه های مهم صنعت ایران محسوب می شود و هم اکنون نیز طرح های مهمی در این استان در حال انجام است که با توجه به محدودیت آب در این استان باید اقدامات لازم برای ادامه روند توسعه در این استان در نظر گرفته شود.

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر پیگیری طرح ها و برنامه های دولت تا آخرین لحظات کار دولت همانند روزهای آغازین از استانداران و مسوولان خواست تا طرح های توسعه را پیگیری و موانع پیش روی توسعه را بردارند.

جهانگیری همچنین از یزد به عنوان یکی از کانون های توسعه، اقتصاد دیجیتال و صنایع دانش بنیان کشور یاد کرد و گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یک اثر مهم جهانی افتخاری کم نظیر برای ایران است، اینکه یک شهر زنده به عنوان اثر جهانی ثبت شود باید فعالیت ها متناسب با این امتیاز درنظر گرفته شود تا به کانون جذب گردشگر در سطح جهان تبدیل شود.

وی افتتاح بندر خشک را یکی دیگر از برنامه های این سفر برشمرد و افزود: حجم بالایی از کالا در بنادر ماندگار می شود تا به اقصی نقاط کشور منتقل شود و قبل از ترخیص می توان کالاها را به این بنادر منتقل کرد تا به بازار مقصد منتقل شود و در اختیار تجار، بازرگانان و صنعت گران قرار گیرد.

افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، شرکت در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و دیدار با نخبگان از برنامه های سفر جهانگیری است.

افتتاح چهار طرح مهم در حوزه آب و برق، بهره برداری از بندر خشگ پیشگامان، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و اشتغال روستایی از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهوری است.

وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه، جهانگیری را در این سفر یکروزه همراهی می کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.