«پزشک قلابی» به دام افتاد

رییس پلیس فتای استان اردبیل گفت: شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد در اینستاگرام خود را با عناوین مختلف مثل پزشک و دندانپزشک معرفی می‌کرد در دام پلیس گرفتار شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علی قهرمان طالع از دستگیری پزشک قلابی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: با دریافت گزارشات متعدد در خصوص کلاهبرداری، اخاذی و فریب کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد و گذاشتن پست‌ها و تصاویر خاص و معرفی خود با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، پرونده در دایره قضائی پلیس فتا به جریان افتاد.

وی ادامه داد: در پی بررسی‌های اولیه مشخص شد که این شیاد سایبری با ایجاد صفحات جعلی و معرفی خود به عنوان پسر یکی از مقامات استانی در قالب دندانپزشک، مشاور تحصیلی و پزشک مشغول برقراری ارتباط با کاربران و مخصوصاً بانوان کرده و به بهانه‌های مختلف از آنان اخاذی و درخواست وجه می‌کند.

رییس پلیس فتای استان اردبیل اظهار کرد: اقدامات فنی و پلیسی افسر پرونده مشخص کرد که این شخص یکی از متهمین حرفه ای و تحت تعقیب پلیس بوده که سابقه فعالیت در حوزه جرایم سایبری را نیز دارد. قهرمان طالع گفت: افسران سایبری با ردگیری محل اختفا و با هماهنگی مقامات قضائی متهم را در یک عملیات پلیسی در منزل پدری خود به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند و با تکمیل پرونده در اختیار قانون قرار دادند.

وی عنوان کرد: متأسفانه کاربران فضای مجازی بخصوص دختران و زنان با دریافت پیام‌های عاطفی و مشاهده تعدادی عکس و فیلم جذاب سریع گمراه شده و با باور اینکه شخص صاحب پیج در شبکه‌های اجتماعی همان شخصی است که ادعا می‌کند فریب خود با برقراری ارتباط باعث فروپاشی بنیان خانواده و سوئ استفاده از خودشان می‌شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.