مردم از تورم و مشکلات اقتصادی در رنج هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی، تورم و گرانی، افت ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید و فساد اداری در رنج هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی، اظهار کرد: مردم از رییس جمهور و دولت آینده انتظار دارند برای بهبود زندگی و معیشت یومیه و کاهش آلام و رنج های آنان راه حل پیدا کند.

متن گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی که قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ را دارد، به شرح زیر است:

انگیزه شما برای اعلام حضور در انتخابات چیست؟ آیا در خود توانایی حل مشکلات کشور را می بینید؟

انگیزه عمده من برای اعلام اعلام حضور و ورود به صحنه انتخابات، استفاده از ۴۰ سال تجربه فعالیت سیاسی، اجرایی و علمی در داخل و خارج از کشور جهت اصلاح امور جامعه و رفع مشکلات اساسی مردم است. من بنا به در خواست علاقه مندان و کسانی که در ۴ دهه کنشگری سیاسی، اجرایی و علمی با من همکاری داشته و از نزدیک با تجارب من و توانایی هایی که لازمه حل مشکلات اساسی و بنیادین کشور هست ، آشنایی دارند، وارد صحنه شده ام.
همچنین فصل انتخابات فرصت مناسبی است که دیدگاه ها و نقد خود را نسبت چگونگی اداره کشور و راه های حل معضلات اساسی جامعه بیان کنیم.

به نظر شما مهمترین مطالبات جامعه از رییس جمهور بعدی چیست؟

طبیعی است که انتظارات از رییس جمهور ، به عنوان رییس قوه مجریه و دومین مقام رسمی کشور بعد از رهبری، متناسب با حدود اختیارات و مسولیت های او است. در حال حاضر مردم کشورما مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی، تورم و گرانی، افت ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید و فساد اداری در رنج هستند.

روابط سیاسی و اقتصادی ما با کشورهای پیشرفته جهان و از جمله همسایگان خود باید فعال و متناسب با موقعیت ممتاز و استراتژیک کشورمان باشد. ما باید بتوانیم پول حاصل از فروش نفت و گاز و امثال آن به کشور خودمان بازگردانیم و برای حل معضلات عدیده اقتصادی و بهبود معیشت مردم خود استفاده کنیم.

در چنین شرایطی مردم از رییس جمهوری آینده کشور و دولت وی انتظار دارند برای حل این مشکلات اساسی و بهبود زندگی و معیشت یومیه و کاهش آلام و رنج های آنان راه حل پیدا کند.

مردم انتظار دارند دولت برای بهبود روابط سیاسی در عرصه های بین المللی و منطقه ای قدم بردارد. برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری مزمن راه حل عملی ارائه کند و گرانی بی حساب و کتاب را مهار کرده و ثبات را به بازار برگرداند.

همه اینها و ده ها مورد امثال این موارد ، انتظارات به حق مردم از مسؤلین کشور و از جمله از رییس دولت آینده است.

آیا به صورت مستقل می خواهید ادامه بدهید یا تابع نظر نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هستید؟

گرچه در حال حاضر به صورت مستقل فعالیت های خود را شروع کرده ام و با دعوت علاقهمندان و حامیان خود به استان ها سفر می کنم و از نزدیک در جریان دیدگاه ها و نقدها مردم در اداره کشور و مشکلات استان ها مختلف قرار می گیرم، اما برای خرد جمعی احترام قائل هستم.

طبیعی است که با توجه به عقبه و صبغه سیاسی و اجتماعی خود، در نهایت و پس از مرحله تأیید صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهور، در داخل جریان اصلاحات و همفکران و همراهان سیاسی خود، با عنایت به نظر اکثریت و خرد جمعی اقدام خواهم کرد.

چقدر برای خود شانس موفقیت در انتخابات قائل هستید؟

موفقیت نهایی در انتخابات تابع علل و عوامل مختلفی است که فعلا در آغاز کار ، آن عوامل و شرایط بروز نیافته اند و بعد از سفر به استان ها مختلف و حضور در میان مردم و آگاه شدن از دیدگاه های آنان از یک طرف و ورود جدی احزاب و گروه های سیاسی به صحنه انتخابات و کسب نظر آنها و نیز شخصیت های تأثیرگذار عرصه انتخابات، می توان با اطمینان بیشتری اظهار نظر کرد.

اما به هرحال به دلیل سابقه طولانی فعالیت سیاسی و اجرایی و علمی در داخل و خارج کشور و ارتباط مستمر با مردم در استان‌های مختلف ، خصوصا حضور و فعالیت طولانی در دانشگاه ها و ارتباط مستمر و همکاری با دانشگاهیان ، حقوقدانان ، وکلا و دانشجویان ، حوزه های علمیه و احزاب و تشکلات و گروه های سیاسی و نهاد های اجتماعی، بطور کلی به اقبال عمومی فراهم شدن زمینه جدی حضور در صحنه انتخابات امیدوار هستم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.