رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اهمیت دوران مطالعاتی نوروز برای کنکوری‌ها

یک مشاور تحصیلی و کنکور به بیان توضیحاتی درباره اهمیت دوران مطالعاتی نوروز برای کنکوری‌ها پرداخت.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، افشین مسافری، مشاور تحصیلی و کنکور درباره اهمیت برنامه ریزی برای موفقیت درآزمون سراسری، گفت: موفقیت در کنکور سراسری نیازمند رفتار هوشمندانه و تجربه بالایی است و داوطلبانی که در سال‌های گذشته از رتبه‌های برتر آزمون سراسری بوده اند، همواره بر اهمیت و نقش برنامه ریزی در موفقیت خود تأکید داشته اند.

این مشاور تحصیلی در ادامه بیان کرد: بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان که برنامه ریزی را صرفا فرآیندی که در آن ساعت، مبحث و منبع مطالعاتی مشخص می شود می‌دانند، برنامه ریزی در برگیرنده تصمیمات مطالعاتی داوطلب و روش پیشروی مباحث است.

او ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم برنامه ریزی مناسب اهمیت دادن به دوره‌های تأثیرگذار است. دوره‌هایی که به ظاهر تفاوتی با سایر دوره‌ها ندارند، اما می‌توانند تاثیر شگفت انگیزی بر نتیجه آزمون داوطلبان بگذارند و اساساً یکی از ویژگی‌های داوطلبان موفق توجه جدی به دوره‌های اثرگذار است.

مسافری افزود: اگر بخواهیم دوره‌های اثرگذار دوران مطالعاتی آزمون سراسری را بررسی کنیم، ۴ دوره را می‌توان به عنوان اثرگذارترین دوره‌ها نام برد. این دوره ها شامل «امتحانات نیمسال اول (جمع بندی نیمسال اول دوازدهم)»، «دوران مطالعاتی نوروز (جمع بندی پایه دهم و یازدهم)»، «امتحانات نهایی (جمع بندی نیمسال دوم دوازدهم)» و «خرداد و تیر جمع‌بندی نهایی» است.

دوران نوروز به ۶ دلیل اهمیت دو برابری دارد

به گفته این مشاور تحصیلی، اما در این بین دوره مطالعاتی نوروز به ۶ دلیل از اهمیت دو چندان برخوردار است. لحظات پایانی هر مسابقه‌ای تعیین کننده‌ترین لحظات هستند و دوران مطالعاتی نوروز شروع این لحظات پایانی است.

او ادامه داد: عادت‌های مطالعاتی دوران جمع‌بندی نهایی، در دوره مطالعاتی نوروز شکل می‌گیرد. به دلیل شرایط خاص دوره نوروز برخی از داوطلبان در این دوره درس نمی‌خوانند، در حالی که باید به این نکته دقت کرد که وقتی دیگران کمتر درس می‌خوانند؛ ما می‌توانیم با مطالعه‌ای جدی از آن‌ها سبقت بگیریم.

مسافری افزود: دوران مطالعاتی نوروز معادل ۱ ماه (۱۶۸ ساعت = ۱۲ ساعت× ۱۴ روز) ارزش مطالعاتی دارد. تجربه سال‌های قبل نشان داده است؛ داوطلبان بسیار زیادی با جدی گرفتن دوران مطالعاتی نوروز توانسته اند نتیجه خود را به طور شگفت انگیزی تغییر دهند.

این مشاور تحصیلی گفت: از نظر کارشناسی دوران مطالعاتی نوروز، آخرین فرصت برای کسب رتبه مطلوب در آزمون سراسری است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.