استراتژی هوشمندانه ب‌ام‌و می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد!

هارالد کروگر مدیرعامل اسبق ب‌ام‌و به خاطر اینکه تصور می‌شد این کمپانی در مسابقه الکتریکی‌ها عقب افتاده شغل خود را از دست داد و اولیور زیپس جانشین او وقت را تلف نکرده و استراتژی تولید خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، کروز به خاطر اینکه در توسعه مدل‌های i ب‌ام‌و خیلی سریع نبوده با انتقاداتی مواجه بود. گفته می‌شد ب‌ام‌و از این نظر پشت سر فولکس‌واگن و مرسدس بنز قرار گرفته است؛ اما معرفی ب‌ام‌و i4 و iX ثابت کرد زیپس می‌داند چه‌کاری را انجام دهد.

البته او به رویترز گفته که تصورات برخی افراد درباره عقب افتادن ب‌ام‌و در زمینه الکتریکی‌ها نادرست بوده است. او گفته است:

گفته می‌شد ما عقب افتاده‌ایم اما این‌گونه نیست. ما برای لحظه‌ای صبر کردیم که حمل‌ونقل الکتریکی واقعاً وارد حجم‌های بالاتری شود.

ب‌ام‌و انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل نیمی از فروش کلی‌اش را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهد. این برند هنوز هم به خودروهای درون‌سوز متعهد است و برخی افراد می‌گویند رقم اعلام شده مخصوصاً در مقایسه با استراتژی الکتریکی فولکس‌واگن رقمی محافظه‌کارانه است. البته می‌دانیم که گاهی اوقات محافظه‌کار بودن هم عاقلانه خواهد بود.

ب‌ام‌و همچنین برخلاف فولکس‌واگن هنوز پلتفرمی خاص خودروهای الکتریکی معرفی نکرده است. i4 و iX بر پایه نسخه بسیار اصلاح شده از پلتفرم ماژولار CLAR توسعه یافته‌اند. این معماری در سدان های سری ۳، ۵ و ۷ و شاسی بلندهای X3، X4 و X5 بکار رفته است. به اشتراک‌گذاری پلتفرمی مشترک شاید تصمیمی هوشمندانه به نظر برسد اما برخی افراد می‌گویند این امر تأثیر منفی روی عملکرد و توانایی‌های کلی یک خودروی الکتریکی دارد.

اولین پلتفرم الکتریکی اختصاصی ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. زیپس می‌گوید ب‌ام‌و هرگز بحث تحقیق و توسعه حمل‌ونقل الکتریکی را متوقف نخواهد کرد. زیپس به برخی ادعاها درباره ارزش ۵۵ میلیارد یورویی این شرکت واکنش نشان داده است. او می‌گوید:

گاهی اوقات اشتباهاتی درباره ارزش برند ما صورت می‌گیرد. با توجه به این نتیجه‌گیری‌ها باید گفت ما آینده‌ای نداریم اما این‌گونه نیست. ما آینده فوق‌العاده‌ای داریم و رشد خواهیم کرد.

زیپس مطمئن است ب‌ام‌و می‌تواند داستانی مشابه تسلا داشته باشد و ارزش سهام آن بسیار بالاتر برود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.