رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مذاکرات وین می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد

نماینده کشورمان در نیویورک در پیامی توییتری با توجه به برگزاری مذاکرات وین، بر لزوم لغو تمامی تحریم های آمریکا به جهت متوقف شدن اقدامات جبرانی برجامی ایران تاکید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل درباره مذاکرات امروز اعضای کمیسیون مشترک برجام که در وین انجام می شود، در صفحه توییترش نوشت: ایران و گروه ۱+۴ امروز مذاکرات هسته ای را در وین از سر می گیرند. آمریکا تا کنون نتوانسته به وعده کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام[توافق هسته ای] عمل کند.

روانچی در ادامه نوشت: اگر آمریکا تمام تحریم ها را لغو کند، سپس ایران تمام اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. این می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به ‌وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته می شود.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی می کنند.

رایزنی های فنی در قالب نشست های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می‌باشد.

همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دو جانبه با روسای سایر هیات‌های ۴+۱ برگزار می شود. در این چارچوب، شامگاه دوشنبه دیدار دوجانبه با چین انجام شده و صبح سه شنبه نیز دیدارهایی با هیات روسیه و اتحادیه اروپایی تنظیم شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.