توهین شیائومی به کاربران؛ قرار گرفتن در لیست سیاه به جای رفع مشکل!

برندها پس از اتفاقاتی که در مورد دستگاه‌هایشان رخ می‌دهد، باید مسئولیت آن را بپذیرند، مسئولیتی که ظاهراً برند چینی شیائومی، از انجام آن در حل مشکل Wi-Fi می ١١ شیائومی شانه خالی کرده است. شرکت شیائومی به جای حل مشکل، کاربران گزارش دهنده را در لیست سیاه قرار می‌دهد!

به گزارش اینتیتر به نقل از ترنجی، شیائومی برای اولین بار، از تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ در گوشی پرچمدار می ١١ بهره گرفت؛ گوشی محبوبی که با دوربین اصلی سه‌گانه ١٠٨ مگاپیکسلی و نمایشگری از نوع AMOLED E4 سامسونگ، معرفی شده بود.

پیش از این در اینجا، درباره مشکل سوختن مادربرد می ١١ شیائومی گفته بودیم؛ به گزارش Gizmochina، اکنون خبر می‌رسد که کاربران، از مشکل Wi-Fi می ١١ شیائومی شکایت دارند، اما این برند نه تنها پاسخ رسمی نمی‌دهد، بلکه جلوی نشر این گزارشات را نیز می‌گیرد.

مشکل مذکور، برای کاربران چینی زیادی که گوشی Mi 11 را دارند، در حال رخ دادن است. نحوه رخ دادن این اتفاق، به گونه‌ای است که کاربر در هنگام استفاده از Wi-Fi، متوجه خاموش شدن آن بدون هیچ دلیلی می‌شود. در مقابل، برخی از کاربران می‌گویند ماژول Wi-Fi گوشی آن‌ها، به خوبی کار می‌کند و با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

به هر حال، مصرف باتری زیاد، داغی شدید و عمر باتری کم در کنار سوختن مادربرد گوشی و حالا، مشکل Wi-Fi می ١١ شیائومی گزارش‌ شده‌اند. مشخص نیست این مشکل در نسخه پایه رابط‌کاربری MIUI 12 رخ داده است یا پس از نصب رابط‌کاربری MIUI 12.5 در این گوشی، مشکل به قوت خودش باقی است یا خیر؛ اما چیزی که واضح است، این است که شیائومی باید در قبال این مشکلات، پاسخگو باشد.

برخی از کاربران ویبو می‌گویند این مشکل به دلیل تولید حرارت بسیار بالای تراشه و طراحی غیر صحیح مادربرد می‌باشد و حتی ممکن است علت سوختن مادربردها، نشأت گرفته از همین موضوع باشد؛ به همین دلیل، قلع لحیم شده ماژول Wi-Fi ذوب شده و در کارکرد آن مشکل ایجاد شده است.

اما باید گفت که دلایل این کاربران کاملاً غیرمنطقی است؛ چرا که این قلع‌ها با حرارت ٣٠٠ درجه سانتی‌گراد لحیم شده‌اند و قرار نیست حتی وقتی که دمای تراشه به ١٠٠ درجه سانتی‌گراد هم برسد، تغییری در حالت آن‌ها ایجاد شود. به علاوه، ماژول وای‌فای به همراه ماژول بلوتوث یکپارچه با تراشه‌ طراحی شده‌اند و این مسائل، هیچ ارتباطی با موارد ذکر شده ندارند و قطعاً علت رخ دادن این اتفاق، چیز دیگری است.

قسمت جالب داستان، این است که شیائومی گزارش‌های دریافت شده از سوی کاربران شیائومی می ١١ را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد و مانع از نشر این گزارشات می‌شود؛ این رفتار ناپسندیده، باعث شده است جو منفی عظیمی علیه شیائومی در چین ایجاد شود.

شیائومی باید هرچه سریع‌تر، نسبت به پاسخگویی و ارائه راه حلی برای این موضوع، اقدام کند. مشکلات کاربران در اولویت قرار دارد و نباید با پاک کردن صورت مسئله، مشکل را حل کرد. کاربران هنوز منتظر پاسخ یا انتشار یک به‌روزرسانی برای استفاده بدون مشکل از اینترنت Wi-Fi در این گوشی هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.