رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دومین محموله تجهیزات خط تولید واکسن وارد شد

طبق اعلام معاون گمرک ایران، دومین محموله تجهیزات خط تولید واکسن وارد ایران شد که می تواند ظرفیت تولید را تا ۲۰ میلیون دوز در ماه افزایش دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی معاون گمرک ایران  اظهار کرد که ساعت ۱۴:۳۰ امروز (دوشنبه) همزمان با ششم اردیبهشت ماه دومین محموله تجهیزات خط تولید واکسن کرونا وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده است.

وی ادامه داد: این محموله ۵۲ تنی در حداقل زمان ممکن تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته و به صورت حمل یکسره از پای پرواز در اختیار مسئولان مربوطه در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) جهت نصب آنی قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول در گمرک ایران، تجهیزات مذکور که در فاز دوم وارد شده امکان تولید واکسن در حجم بالایی را فراهم می کند که تا ۲۰ میلیون دوز در ماه پیش بینی می شود.

ارونقی یاد آور شد که تجهیزات خط تولید واکسن از بهترین برندهای دنیا است که در چین متمرکز و به ایران وارد شده است که می تواند با توجه به تخصص و دانش دانشمندان ایرانی موجب تغییر و تحولاتی در وضعیت تامین واکسن در کشور شود.

این درحالی است که در چهارم اردیبهشت ماه نیز فاز اول ورود تجهیزات خط تولید واکسن انجام شدکه این محموله حاوی قطعات خط تولید واکسن کرونا شامل تجهیزات clean room و قطعات دستگاه شستشوی ویال بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.