رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اینستاگرام میزبان قابلیت جدیدی شد

اینستاگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود به میزبان ویدئوهای پخش زنده امکان می‌دهد میکروفون یا دوربین را قطع کند. ظاهرا قابلیت‌های جدید اینستاگرام از کلاب هاوس الهام گرفته‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، اینستاگرام پس از معرفی قابلیت لایو رومز در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰)، اکنون از اضافه شدن دو ویژگی جدید به قابلیت پخش زنده‌ی خود (Instagram Live) خبر داده است: «کاربران از این پس به هنگام حضور در بخش لایو اینستاگرام می‌توانند میکروفون را بی‌صدا و حتی ویدئو را خاموش کنند.»

بر اساس آنچه ۹to5Mac می‌نویسد، به‌روزرسانی جدید اینستاگرام لایو جدیدترین اقدام این شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت فیسبوک برای رقابت بهتر با کلاب هاوس است. تک‌کرانچ می‌گوید که اینستاگرام مدعی شده «دو قابلیت جدید انعطاف‌پذیری بیشتری به میزبان‌های ویدئوهای پخش زنده می‌دهد» چون میزبان‌ها می‌توانند در هر زمان که خواستند صدا یا ویدئوی خود را قطع کنند.

در حال حاضر میزبان اینستاگرام لایو نمی‌تواند میکروفون یا دوربین افراد دیگری را که در پخش زنده حضور دارند قطع کند، بااین‌حال در تلاش است قابلیت‌های این چنینی بیشتری به میزبان پخش زنده ارائه دهد. نخستین نمونه‌ی قابلیت جدید اینستاگرام پنج‌شنبه‌ی این هفته در جریان ویدئویی پخش زنده‌ توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و آدام موسری، رئیس اینستاگرام، مشاهده شد.

این نخستین قابلیت جدید اینستاگرام در هفته‌های اخیر برای جلب توجه خالقان محتوا نیست. اینستاگرام ماه گذشته گفته بود امکان انجام ویدئوی پخش زنده‌ی چهار نفره را در قابلیت رومز فراهم می‌کند. رومز در ابتدا برای جذب افرادی طراحی شد که قصد داشتند برنامه‌های گفت‌و‌گوی زنده و جلسات پرسش و پاسخ میزبانی کنند. رومز همچنین به بیننده‌های ویدئو امکان داد از طریق خرید برچسب از میزبان حمایت کنند.

اینستاگرام همچنین با قابلیت Remix در بخش ریلز که ماه گذشته‌ی میلادی معرفی کرد قصد دارد به شکل جدی‌تری با تیک تاک رقابت کند. چند هفته قبل اینستاگرام آمازیش جدیدی را به شکل محدود آغاز کرد تا به‌جای حذف لایک‌ها به‌صورت پیش‌فرض، گزینه‌های کنترلیِ بیشتری در دسترس کاربر قرار دهد.

به‌نظر می‌رسد فیسبوک برای رقابت با کلاب هاوس و توییتر اسپیسز جدی‌تر است. فیسبوک در ماه جاری میلادی سه سرویس جدید را که صدامحور هستند معرفی کرد. یکی از سرویس‌ها Soundbites نام دارد که به نوعی متمرکز بر ویدئوی کوتاه است و با اشتراک اسپاتیفای از پادکست‌ها و موسیقی‌های این پلتفرم استفاده می‌کند. قابلیت جدید دیگر فیسبوک Live Audio نام دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.