رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مالکان خودروهای تسلا در چین برای پدال ترمز دوربین نصب می‌کنند

در پی تصادف خودروهای تسلا در چین و متهم‌شدن مالکان به اشتباه‌های رانندگی، تعدادی از مالکان محصولات تسلا در این کشور دوربینی برای پدال‌ ترمز نصب کرده‌اند تا در تصادف‌ها بتوانند بی‌گناهی‌شان را اثبات کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، چین بازار بسیار بسته‌ای دارد؛ با‌وجود‌این، خبر بد برای تسلا در کشور چین به مرزهای آن محدود نیست. به‌گزارش insideevs به‌نقل از وب‌سایت چینی Fast Technology، پس از ثبت چند مورد تصادف که در آن مشتریان به‌دلیل بی‌توجهی سرزنش شدند، برخی از صاحبان خودروهای الکتریکی تسلا در چین تصمیم گرفتند دوربین‌هایی برای ضبط فیلم از پدال خودرو خود، به‌خصوص پدال ترمز نصب کنند.

نصب دوربین در خودروهای تسلا پس‌ازآن شدت گرفت که ژانگ یاژو در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ به مسئولان این خودروساز آمریکایی به‌دلیل نقص فنی در ترمز تسلا مدل ۳ اعتراض کرد. دولت چین فشارهایش را بر تسلا در زمینه ایمنی تشدید کرد تا مشکلات کیفیت محصولات را در این کشور حل کند. این شرکت به‌دلیل مشکل پیش‌آمده برای یاژو عذرخواهی کرد و تیم ویژه‌ای برای بررسی موضوع در چین تشکیل داد. بااین‌حال، یاژو دریافت بهای‌ پرداخت‌شده برای خرید خودرو خود را خواستار شد؛ ولی تسلا از این کار خودداری کرد.

وب‌سایت Fast Technology دو تصویر از خودروهای برقی تسلا را با دوربین‌های نصب‌شده برای پدال منتشر کرد. صاحبان این خودروها شناسایی نشدند و یکی از آن‌ها تصویرش را با دمپایی انگشتی گرفت.

صاحبان خودروهای تسلا در چین می‌گویند اگر آن‌ها دچار تصادف شوند، فیلم‌های مربوط به تصادف را با فیلم‌های دوربین نصب‌شده برای پدال ترمز هماهنگ می‌کنند تا ثابت کنند اشتباهی مرتکب نشده‌اند و بتوانند از خود دفاع کنند. صرف‌نظر از اینکه چنین طرحی موفقیت‌آمیز باشد یا نه، ویدئویی از چین نشان می‌دهد که ممکن است چنین اقدامی برای جلوگیری از مشکلات کافی نباشد.

در ویدئو نشان داده می‌شود که از ورود خودرو الکتریکی تسلا به مرکز خرید جلوگیری می‌شود. این مرکز خرید ظاهرا ورود خودروهای تسلا را ممنوع و از مالک درخواست کرده است تا قبل از ورود به پارکینگ، ترمز خودرو را تعمیر کند. شایعه‌ای در چین وجود دارد که شهر گوانگ‌ژو خودروهای تسلا را متوقف خواهد کرد؛ اما مقام‌های شهری این موضوع را انکار کردند. اگرچه ممکن است آن‌ها چنین کاری را انجام ندهند، شایعه برای خودروهای تسلا هم‌چنان ادامه دارد.

خساراتی که به اعتبار شرکت‌های بزرگ وارد می‌شود، بسیار سنگین و پرهزینه هستند و این موضوع به‌خصوص برای شرکت‌های خودروسازی بسیار گران تمام شده است. به‌عنوان مثال، هیوندای مجبور شد به‌دلیل آتش‌سوزی خودبه‌خودی خودرو الکتریکی کنا، فروش آن را در کره‌جنوبی متوقف کند و فراخوان پرهزینه‌ای برای جمع‌آوری خودروهای آسیب‌دیده بدهد.

فیلم‌برداری از پدال ترمز برای جلوگیری از متهم‌شدن به اشتباه‌های رانندگی شاهدی قوی بر این مدعا است که این مشتریان به تسلا به‌عنوان منبع اطلاعاتی بی‌طرف درباره‌ی تصادف‌های مربوط به خودروهایشان اعتماد ندارند. اگر مشکلات کیفیت خودروهای تسلا همچنان ادامه یابد و نگرانی و بی‌اعتمادی مشتریان را در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان به‌همراه داشته باشد، ممکن است گیگافکتوری شانگهای مجبور شود بیشتر خودروهای تولید خود را به خارج از چین صادر کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.