اراده محمد بن سلمان جهت تغییر فضای فعلی بین ایران و عربستان

یک دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: اظهارات اخیر “محمد بن سلمان” حکایت از تلاش او برای نشان دادن اراده جهت تغییر فضای فعلی بین ایران و عربستان است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مجتبی امانی در ارتباط با اظهارات اخیر محمد بن سلمان در ارتباط با تمایل این کشور برای بهبود روابط تهران – ریاض و همچنین برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر انجام مذاکراتی بین مقامات ایران و عربستان در بغداد تصریح کرد: آنچه که تا کنون از طرف محمد بن سلمان بیان شده حکایت از تلاش او برای نشان دادن اراده جهت تغییر فضای فعلی بین ایران و عربستان است. در مقابل مقامات ایرانی نیز چه قبل و بعد از این اظهارات همواره بر اهمیت گفت وگو با عربستان تاکید کرده اند و سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز اخیرا اعلام کرده که ایران از هر گونه تحول در روابط دو کشور استقبال می کند.

رئیس پیشین دفتر حافظ منافع ایران در مصر با بیان اینکه ایران بارها اعلام کرده که آماده گفت وگو و همکاری منطقه ای با کشور عربستان است اظهار کرد: اخباری در ارتباط با رایزنی مقامات دو کشور مطرح شده ولی از کم و کیف آن اطلاعی وجود ندارد و ادامه این گفت‌وگوهای احتمالی می‌تواند به نوعی تکمیل کننده مسائلی باشد که اخیرا از سوی مقامات دو کشور برای بهبود روابط مطرح شده است.

امانی با تاکید بر اینکه موارد اختلافی بین ایران و سعودی زیاد است، افزود: سعودی ها طی سال های اخیر به صورت گفتاری و عملی اقدامات زیادی علیه ایران کرده اند و به عنوان قدم اول برای بهبود روابط باید شاهد کاهش این اقدامات در صحنه جهانی باشیم تا بتواند این گفتار مثبت که از سوی همه مورد استقبال قرار گرفته در صحنه عمل نیز تفسیر و اجرایی شود تا دو کشور بتوانند گام های بعدی را به صورت جدی‌تر بردارند.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین به اقدامات سعودی جهت ایجاد محور علیه ایران در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی اشاره و تصریح کرد: در طی سال های اخیر اقداماتی که سعودی ها در یمن انجام داده اند دل هر انسانی را به درد می آورد و اگر ایران شاهد این باشد که سعودی ها اقدامات شان در یمن را متوقف و تلاش کنند که یک دولت مبتنی بر اراده مردم در این کشورایجاد شود از این موضوع استقبال خواهد کرد و سعی می کند در این فرآیند کمک کند.

رئیس پیشین دفتر حافظ منافع ایران در مصر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه ممکن است سعودی ها توقعاتی از کشور ما داشته باشند و به نظر می رسد این توقعات را بتوانند به راحتی در گفت وگوهای دو طرفه یا چند طرفه بیان کنند گفت: به نظر می رسد این مشکلات قابل حل است.

وی در پایان اظهار کرد : اگر سعودی ها از دشمنی با مردم ایران دست بردارند این موضوع باب همکاری های زیادی را بین دو کشور باز می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.