جزییات جدید از عملیات ترور سردار سلیمانی

یاهو نیوز با استناد به اظهارات ۱۵ مقام آمریکایی جزئیات جدیدی از عملیات ارتش تروریست آمریکا در ترور سردار سلیمانی، منتشر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یاهو نیوز با استناد به اظهارات ۱۵ مقام فعلی و سابق دولت آمریکا جزئیات جدیدی از عملیات ارتش تروریست آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بغداد منتشر کرد.

یاهو نیوز نوشت: «در شب عملیات ترور قاسم سلیمانی علاوه بر ۳ پهپاد که ۲ فروند از آن‌ها موشک‌انداز بودند، ۳ گروه از نیرو‌های تک تیرانداز ارتش آمریکا نیز با لباس مبدل و به صورت مثلثی در داخل فرودگاه بغداد و مناطق اطراف آن حضور داشتند.»

یاهو نیوز با اعلام اینکه «به دولت عراق گفته شده بود بخش جنوب شرقی فرودگاه به دلیل تمرینات نظامی بسته شده است.»، افزود: «به اسلحه یکی از تک تیراندازان دوربینی متصل بود که جزئیات عملیات را به‌صورت زنده برای سفارت آمریکا در بغداد ارسال می‌کرد. وقتی قاسم سلیمانی از هواپیما پیاده شد چند نیروی کُرد که لباس کارکنان فرودگاه را پوشیده بودند برای شناسایی او در محل حاضر شدند.»

یاهو نیوز نوشت: «سلیمانی در فاصله ۶ ساعت تا سوار شدن به هواپیما، ۳ بار گوشی موبایل خود را تغییر داده بود. اسرائیلی‌ها به شماره تلفن‌های سلیمانی دسترسی پیدا کرده بودند و نیرو‌های آمریکایی به کمک آن‌ها توانستند گوشی او را هنگام ورود از دمشق به بغداد ردیابی کنند.»

کالین کال، که در جلسه بررسی صلاحیت خود در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنای آمریکا برای تصدی مقام معاونت وزیر دفاع این کشور در امور سیاسی سخن می‌گفت، از ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دستور دونالد ترامپ، حمایت کرد.

کالین کال در پاسخ به پرسش یک سناتور در جلسه بررسی صلاحیتش که پرسید «آیا دنیا بدون سردار سلیمانی به مکان بهتری تبدیل شده است؟»، گفت: «بله، اما از تبعات تنش‌زای اقدام ترامپ در انجام این عملیات نگران بودم.»

ارتش تروریست آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از یاران ایشان از‌جمله ابو مهدی المهندس، فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی شد ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق، در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.