رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سریال‌های تلویزیونی که بعد از ماه رمضان پخش می‌شوند

هار سریال جدید بعد از ماه مبارک رمضان به روی آنتن تلویزیون می‌روند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، تلویزیون به مناسبت ماه رمضان ۱۴۰۰، سه سریال برای مخاطبان در نظر گرفته بود که با پایان ماه مبارک رمضان سریال های جدیدی روی آنتن می رود.

«زیرخاکی»

ساخت فصل دوم مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان از دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در حالی که خبر‌های اولیه حاکی از این بود که این مجموعه به جدول پخش شبکه یک برای ماه رمضان سال ۱۴۰۰ می‌رسد، به دلیل حساسیت‌های کرونایی و تلاش برای رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همچنین حجم بالای لوکیشن‌ها و طولانی‌شدن تصویربرداری به زمان دیگری موکول شد.

گروه سازنده «زیرخاکی» پیش از رسیدن به شمال کشور، در شهرک سینمایی دفاع مقدس و لوکیشن‌هایی واقع در تهران و کرج نیز مشغول تصویربرداری بودند. فصل اول «زیرخاکی» با فضایی شاد و در بستر وقایع ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی در ماه رمضان سال ۹۹ روی آنتن شبکه یک رفت و توانست پربیننده‌ترین سریال مناسبتی در آن مقطع لقب بگیرد.

فصل اول این سریال با تلاش ناکام فریبرز باغ بیشه برای خروج از کشور، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به پایان رسید. حالا مخاطبان این سریال بعد از ماه مبارک رمضان منتظر تماشای فرجام ماجراجویی فریبزر و خوش‌شانسی‌ها و ناکامی‌هایش، باشند.

بازیگران «زیرخاکی» تولید مرکز سیمافیلم عبارتند از: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی، با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی نسرین نصرتی.

«صبح آخرین روز»

کارگردان سریال تلویزیونی «صبح آخرین روز» حسین تبریزی، تهیه‌کننده مصطفی علمی‌فرد، نویسندگان حسن عطارها، فاطمه حیدری و مرتضی اصفهانی هستند و با مشارکت صدا و سیمای مرکز زنجان، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و استانداری زنجان تولید می‌شود.

این سریال شهریور ماه در زنجان کلید خورد و بعد از مدتی تصویربرداری در زادگاه شهید شهریاری، عوامل راهی تهران شدند. داستان سریال از یکسال قبل تا روز شهادت این دانشمند هسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود. همچنین گریزی به اتفاقات حوزه هسته‌ای در چند سال بعد از شهادت دارد.

۵ بازیگر برای ۵ دوران زندگی شهید شهریاری درنظر گرفته شده است که کاوه خداشناس از دوران لیسانس به بعد این شخصیت را بازی می‌کنند. فرحان فرحناک از ۱۸ سالگی تا ۲۳ سالگی و برای ۵ سالگی، ۸ سالگی و ۱۳ سالگی هم بازیگرانی از چهارمحال و بختیاری، قم و تهران شناسایی شده‌اند.

این سریال پربازیگر است و ۴۰۰ کاراکتر در آن ایفای نقش خواهند کرد و در لوکیشن‌های زنجان و قسمت‌هایی که مربوط به سرزمین مادری شهید شهریاری است در خدمت بازیگرانی همچون مهران رجبی، زهرا سعیدی، میرطاهر مظلومی، سپیده خداوردی، شهرام عبدلی، سیروس همتی، حسن اسدی، افسانه ناصری، راضیه دهقان، اردشیر رستمی بوده است.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید وجایگزین سریال«بچه مهندس ۴» می شود.

شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

«بوتیمار»

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» به تهیه کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف زاده و نویسندگی سعید جلالی، شهاب عباسی و آرمان صبوری در جنگل سی سنگان به تازگی آغاز شده است. این روز‌ها تصویربرداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جنگل سی سنگان ادامه دارد و علی صبوری به عنوان بازیگر جدید به سریال اضافه شده است.

علیرضا نجف زاده که مجموعه طنز «زوج یا فرد» را نیز در کارنامه خود دارد، این بار حمید لولایی و مرجانه گلچین را با خود به جنگل‌های شمال برده است تا چالش‌های یک خانواده ایرانی را در یک داستان نو به تصویر درآورد.

سریال بوتیمار مجموعه‌ای شاد و سرگرم کننده است که با نگاهی به رویداد‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود. حمید لولایی، مرجانه گلچین و هدایت هاشمی نیز در این سریال ایفای نقش می‌کنند. سامی غریبی هم بازیگر خردسالی است که با بوتیمار به تلویزیون می‌آید؛ تا روز‌های آتی چند بازیگر دیگر نیز به این پروژه اضافه خواهند شد.

در خلاصه داستان این مجموعه نمایشی آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد، اما آن هنگام که به رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می‌شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می‌ماند … بوتیمار همیشه نگران فرداست.

برخی از عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از:

تهیه کننده؛ مهران مهام، نویسندگان؛ سعید جلالی، آرمان صبوری و شهاب عباسی، کارگردان؛ علیرضا نجف زاده، مجری طرح؛ مسعود انتظاری، مدیر برنامه ریزی؛ مجتبی خادم زاده، مدیرتصویربرداری؛ فرزام گل سفیدی، مدیرصدابرداری؛ امیرشاهوردی، طراح چهره پردازی؛ شهرام خلج، تدوین؛ حسین آرمان، طراح صحنه و لباس؛ قاسم ترکاشوند، دستیاراول کارگردان؛ امیر سلیم خانی، دستیار کارگردان؛ فرید یوسف پور، منشی صحنه؛ فرحنازخسروآبادی، مدیر تولید؛ مهدی رجبی، مشاور رسانه ای؛ مجتبی احمدی، تصویربردار دوم؛ مرتضی صدیقی، عکاس، فیلمبردارپشت صحنه؛ مهدی قاسمی، مدیر تدارکات؛ کامران نژاد آریا، مدیر صحنه؛ میلاد امامی و…

«روز‌های آبی»

اولین قسمت سریال تلویریونی «روز‌های آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی پرویز امیری پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه مصادف با عید فطر ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه پنج تهیه و تولید شده و اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص و ایرج نوذری از هنرمندان این پروژه تلویزیونی هستند.

از دیگر بازیگران این سریال هم می‌توان به ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، علی سلیمانی، رامین ناصر نصیر، علیرضا جلالی تبار، افشین سنگ‌چاپ، کیوان ساکت‌اف، مجید پتکی، مهسا غفوری، مرتضی زارع، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری اشاره کرد.

«روز‌های آبی» درباره خانواده‌ای است که در شرایط مالی سخت قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آن‌ها با اهالی روستا، ماجرایی کمدی و تا حدودی فانتزی را پدید می‌آورد. زندگی خانواده‌ای که با توجه به مشکلات مالی پدر، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادری‌شان می‌شوند و این آغاز چالش‌های تلخ و شیرین آن‌ها در روستا است.

«روز‌های آبی» از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۳ پخش و تکرار آن روز بعد ۱:۴۵ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۹ خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.